Uitverkocht! Met Jim Stolze

Zet aandacht en social media in voor uw succes van morgen



Leer waarom aandacht een directe impact heeft op winstgevendheid en klanttevredenheid.
Jim Stolze loodst u deze dag langs de 6 principes die uw organisatie transformeren van product- naar aandachtgericht. 

Evenementsoort:
Seminar
Prijs:
€ 995,00 (excl. BTW)
Datum:
13 maart
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Breukelen
Routebeschrijving
Direct aanmelden Bekijk de brochure Permalink

Welkom in de aandachtseconomie

Bedrijven kijken teveel naar hun financiële resultaten. Ze besteden meer budget aan nieuwe dan aan bestaande klanten en zijn te druk bezig ons te verlammen met informatie. Als ze daarmee doorgaan eindigen ze op het kerkhof van merken die ooit bekend waren van de televisie. Die bedrijven hebben zich blijkbaar niet gerealiseerd dat we zijn overgegaan van een producteconomie naar een aandachtseconomie.

De meeste bedrijven zitten nog steeds volledig in een productmodus. Het moet beter, mooier, groener, duurzamer. Maar daarin gaat u het verschil niet maken!

Aandacht is de nieuwe schaarste

Aandacht heeft een directe impact op winstgevendheid en klanttevredenheid. De transformatie van Return on Investment naar Return on Attention is in volle gang. Bedrijven zouden op dit moment bezig moeten zijn met aandacht, maar ze stoppen het weg in paragraaf 15.3 van hun marketingplan. Tot voor kort kon u aandacht kopen, per centimeter of millimeter. Doet u dat nu, dan heet dat spam. Aandacht moet u verdienen! Maar hoe doet u dat?

Waarom u dit seminar niet mag missen

Jim Stolze neemt het grootste gedeelte van de dag voor zijn rekening. Drie gastsprekers illustreren de theorie: Polle de Maagt laat zien hoe organisaties hun potentieel beter kunnen gebruiken. Nico Baken legt uit hoe u succesvol dwarsverbanden legt met andere organisaties. En Ronald van den Hoff laat zien hoe Seats2Meet breekt met tradities in haar branche. Uiteraard deelt Jim Stolze zijn ervaringen met TED in Nederland!

Tijdens het seminar krijgt u antwoord op deze vragen:
 • Wat zijn voor u de mogelijkheden
   van de aandachtseconomie?
 • Hoe creëert u meer tijd en
   aandacht?
 • Hoe kunt u geld loslaten en andere
   manieren van waardecreatie
   ontdekken?
 • Hoe cultiveert u schaarste?
 • Hoe krijgt u wat u weggeeft?
 • Waarom is de prijs vaak niet
   belangrijk? 

09.00 Registratie en koffie

09.30 Welkom in de aandachtseconomie
           •  Van een producteconomie naar een aandachtseconomie
           •  Waarom aandacht een directe impact heeft op winstgevendheid en
              klanttevredenheid
           •  Mensen willen meer tijd en aandacht
           •  Aandacht kunt u niet meer kopen, alleen verdienen
           •  Gekochte aandacht is spam
           •  Waarom de rol van geld uitgespeeld is
           •  Aandacht x reputatie = valuta
           •  Van AIDA naar ADHD
           •  Soms is een pizza meer waard dan een dure reclamecampagne

           Principe 1 - Cultiveer schaarste

10.30 Intermezzo: Changing companies to be more
          about acts and less about ads

          Bedrijven laten hun potentieel ongebruikt. De meest
          succesvolle bedrijven maken verbinding met hun klanten.
          Ervaringen bij o.a. KLM, Nike en de Rabobank.
          Polle de Maagt

11.00 Ochtendpauze

11.20 Principe 2 - Anders kijken naar waarde
           Principe 3 - Mensen en merken als de nieuwe filters

12.20 Intermezzo
           •  Transsectorale innovatie: samen optrekken en dwarsverbanden
              leggen met partijen uit andere sectoren
           •  Transparantie brengt vraag en aanbod figuurlijk bij elkaar, technologie
               brengt partijen letterlijk bij elkaar
           •  Opties voor opties
           •  Voetbalkaartjes als optiehandel
           Prof. Nico Baken

13.00 Lunch

14.00 Principe 4 - Delen gaat voor vermenigvuldigen
           Principe 5 - U krijgt wat u weggeeft

15.00 Intermezzo
           Hoe Seats2meet.com breekt met de traditionele aanpak: werken,
           vergaderen, ontmoeten , kennis delen en verbinden
           •  Een disruptive vergaderformule
           •  'ZP’ers' mogen hier gratis werken en mee-lunchen. Echt gratis?
           •  Geavanceerd reserverings/transactie systeem, boekers regelen de
              logistiek rondom de bijeenkomst zelf
              De aanwezige kennis in een locatie op een
              bepaald tijdstip wordt vooraf inzichtelijk gemaakt
           •  De serendipiteit, de onverwachte relevantie van de ‘ontmoeting’ is de
              grootste toegevoegde waarde, een product/dienst dat alleen in
              co-creatie met alle stakeholders werkend binnen een systeem van
              waarde netwerken gerealiseerd kan worden...
              Ronald van den Hoff

15.30 Middagpauze

15.50 Principe 6 - Service is de enige marketing

           Case study: een kijkje achter de schermen bij TEDx Amsterdam
           Het concept: Maximaal 18 minuten per spreker, geen mogelijk tot vragen
           stellen, alle presentaties online, extra lange pauzes, deelnemers zijn
           minstens even belangrijk als sprekers, toegang slechts op uitnodiging

16.30 Digitale brainstorm! U kunt zelf bepalen wie de dag afsluit. 

17.00 Afsluiting en borrel

Dit is een verkorte weergave van het programma. Download de brochure voor de volledige versie (zie de blauwe button boven)

Jim Stolze

Functie:
Oprichter
Bedrijf:
TedX Amsterdam

Jim Stolze is ondernemer en adviseur. Tussen 1998 en 2008 was hij nauw betrokken bij de koers van websites als NU.nl en Startpagina. Hij is bovendien auteur van 'Hoe overleef ik mijn inbox?' en 'Uitverkocht!'.

Polle de Maagt

Polle de Maagt is onafhankelijk digital/social media consultant.

Nico Baken

Prof. Nico Baken is senior strateeg/visionair bij KPN & Deeltijdhoogleraar aan de TU Delft.

Ronald van den Hoff

Ronald van den Hoff is directeur Seats2Meet & auteur van Society 3.0.

Iedere deelnemer aan dit seminar ontvangt een exemplaar van het boek Uitverkocht! (Uitgeverij Bruna, ISBN978 90 229 98786) van Jim Stolze. In dit boek beschrijft hij de opkomst van de aandachtseconomie. Het was al de eerste week van verschijnen volledig uitverkocht.

Uitverkocht!

Jim Stolze

In de zeven delen van dit boek beschrijft Stolze de nieuwe mogelijkheden van die aandachtseconomie. Na het introduceren van het businessmodel van aandacht, volgen aansprekende cases uit de praktijk en verdiepende interviews met experts. In sommige gevallen blijkt één pizza meer waard dan een reclamecampagne van een half miljoen euro.

Dit is leuk! Een boek wat anders is dan anderen, daar hou ik van. En dat is ook wat schrijver Jim Stolze met ‘Uitverkocht!’ wil vertellen: doe het anders dan anderen. Weg met de traditionele manier van werken. Welkom in de aandachtseconomie!.... Alles leest vlot,zet aan tot denken en – hopelijk – tot handelen. Een boek om met aandacht te lezen!
Danielle de Jonge (Divario Communicatie) op Managementboek.nl

Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.

Investering
Deze bijzondere dag vraagt uiteraard een investering in tijd, energie en geld
(€ 995,-). In dit bedrag zijn lunch, koffie/thee, drankjes, documentatie, parkeergelden en het boek inbegrepen.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot en met 21 februari 2012. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf 22 februari 2012 bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd (prijzen zijn exclusief BTW).

Incompany & groepsarrangementen
Bent u geïnteresseerd in een incompany training of wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met Jeroen van der Woude: 020-305 91 56 of [email protected].

Informatie
Wanneer u vragen heeft over dit seminar, kunt u contact opnemen met Ria van der Holst, 020 3059171. Zij verschaft u graag de gewenste informatie.

Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Straat:
Straatweg 25
Plaats
Breukelen
Telefoon:
0346-291291
Email:
Website:
http://www.nyenrode.nl

Routebeschrijving

Met eigen vervoer
Universiteit Nijenrode is te bereiken via de afslag ‘Breukelen’ op de A2 Volg de borden Breukelen, bij de rotonde slaat u rechtsaf. De weg voert over het kanaal. Bij de tweede rotonde slaat u weer rechtsaf. U volgt de borden ‘Nijenrode’. Volg deze weg over een afstand van 800 meter, totdat u het kasteel Nijenrode aan uw rechterhand ziet. U kunt het terrein via de toegangspoort oprijden.

In geval van drukte op de A2, vanuit Utrecht richting Amsterdam, kunt u ook de afslag Maarssen nemen, N230. U neemt vervolgens de tweede afslag 'Maarssendorp/Industrieterrein Straatweg'. Volg de weg richting 'Industrieterrein/Straatweg', tweemaal rechts. Bij de stoplichten op de T-splitsing gaat u rechtsaf, de Amsterdamse Straatweg op. U rijdt deze door Maarssen richting Breukelen, totdat u links het kasteel ziet liggen. Voordat u het kasteel bereikt kunt u door het poortgebouw naar binnen waar u zich kunt melden.

Met openbaar vervoer

Van Utrecht Centraal Station neemt u de bus (‘streekbus’) 120 of 124. De bussen vertrekken elk kwartier. De bus stop recht voor het kasteel. U kunt ook de trein vanaf Amsterdam of Utrecht naar Breukelen nemen. Vanaf het station kunt u een taxi nemen via Breukelen Taxi Service, telefoon: +31 (0)346-251052.

Gerelateerde evenementen

"Van kwalitatief hoog niveau, sluit goed aan bij mijn (vrouwelijke) behoeften" Myriam Sluiter, manager zorgverzekeraar Azivo