C.K. Prahalad †


In memoriam C.K. Prahalad (1941-2010)
Coimbatore Krishnarao Prahalad, in de regel aangeduid als C.K. Prahalad, was een Indiase hoogleraar aan de University of Michigan Business School in de Amerikaanse plaats Ann Arbor. Hij was gespecialiseerd in bedrijfsstrategie.

C.K. Prahalad, die op 16 april 2010 overleed, werkte zelfs door als zijn eigen staf het hem verbood. RTL-coryfee Rick Nieman bewaart goede herinneringen aan de goeroe. Lees hier het uitgebreide in memoriam van Rick Nieman in ManagementTeam.

Het topmanagement van organisaties heeft een enorme hoeveelheid strategische opties en toch creëert ze minder waarde. Consumenten kunnen kiezen uit een groot scala producten, toch zijn ze minder tevreden. Wat suggereert dit voor de toekomst van concurrentie? Kan een nieuwe manier van kijken naar innovatie de oplossing zijn? In het nieuwe innovatietijdperk dienen managers hun organisaties helemaal om te gooien. Processen, techniek, rapportage, supply chain management en sociale aspecten, alles wordt tegen het licht gehouden om een voorsprong te behalen op het terrein van innovatie.

‘This seminar is not only an invitation to think differently, it is also a clear call for action – to help create a new world of opportunities’
C.K. Prahalad


Dit seminar kwam precies op het juiste moment!
Dit seminar was gebaseerd op het laatste denken van C.K. Prahalad, vastgelegd in het boek The new age of innovation. Hij onthulde dat de sleutel tot het creëren van waarde en toekomstige groei van ieder bedrijf afhankelijk is van de toegang tot een mondiaal netwerk van bronnen. Om zo unieke klantervaringen tot stand te brengen. C.K. Prahalad heeft uitgelegd hoe u deze overgang kunt volbrengen.

C.K. Prahalad legde in dit seminar de belangrijke ontbrekende schakel bloot in het traject van strategie tot uitvoering: het organisatorische vermogen dat organisaties in staat stelt continue verandering en innovatie te bereiken en te behouden. Innovatie is het sleutelwoord.

‘Bestuursvoorzitters vragen mij in deze crisistijd vaak hoe de wereldeconomie er over vijftien jaar uitziet. Dat blijft natuurlijk gissen, maar een ding weet ik zeker: de relatie tussen bedrijven en consumenten zal radicaal veranderen.’
C.K. Prahalad in de Telegraaf (14 maart 2009)


‘Ik denk dat we voor de meest fundamentele verandering staan in de geschiedenis van het management. En dat merken we allemaal… Alle oude ideeën en theorieën voldoen niet meer. De veranderingen begonnen natuurlijk vóór deze crisis, maar door alles wat er nu gebeurt worden de ontwikkelingen alleen maar versterkt.’ Al jaren predikt Prahalad dat de wereld ingrijpend verandert,maar pas nu worden managers die naar zijn seminars komen echt wakker. Ze moeten wel.
Rick Nieman in Manager & Literatuur (mei 2009)

"Philip Kotler over marketing, een marketing opfris cursus met sprekende voorbeelden" R.J. Emmen, CFO, Eurocross International