Alex Osterwalder over waardeproposities

Alex Osterwalder over waardeproposities

Businessmodellen die werken en waardeproposities die verkopen

Alex Osterwalder is de uitvinder van het Business Model Canvas, een wereldwijd gebruikt systeem waarmee u uw business model kunt innoveren. Tijdens deze masterclass bespreekt Alex het canvas en laat u vervolgens zien dat u met het Waarde Propositie Canvas dé producten en diensten ontwerpt die uw klanten echt willen.

Type:
Masterclass
Prijs:
€ 995,00 (excl. BTW)
Datum:
29 september 2015
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit, Breukelen
Groepsarrangement:
Meer informatie aanvragen
Direct aanmelden Bekijk de brochure

Alex is internationaal business model-expert en is de uitvinder van het Business Model Canvas, een wereldwijd gebruikt systeem waarmee u uw business model kunt beschrijven, ontwerpen, uitdagen en ontwikkelen. Van zijn wereldwijze bestseller Business Model Generatie zijn meer dan 1 miljoen boeken verkocht.

Onlangs verscheen zijn nieuwe boek: ‘Waarde Propositie Ontwerp’ – ontwerp producten en diensten die uw klanten écht willen. Dit is de insteek van deze unieke masterclass.

Uw businessmodel tegen het licht houden

Een businessmodel moet helder beschrijven hoe een organisatie waarde creëert, levert en behoudt. Veel managers kiezen voor een businessmodel, maar vergeten om het regelmatig tegen het licht te houden.

  • Begrijpt iedereen in de organisatie het businessmodel?
  • Spreekt iedereen dezelfde taal?
  • Zijn de processen en tools voor iedereen duidelijk?
  • Waar zit de pijn (pain) en waar zit de winst (gain) voor uw klanten?
  • Creëert u daadwerkelijk waarde voor uw klanten?
  • Ontwikkelt u producten en diensten die uw klanten echt willen?
Tijdens deze masterclass geeft Alex Osterwalder antwoord op deze vragen.

Waardepropositie Canvas

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen, begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waarde Propositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen. Het canvas helpt u waarde te creëren voor uw klant. U leert tijdverspilling te voorkomen aan ideeën die toch niet werken.

In deze masterclass kunt u uw eigen business model tegen het licht houden. En vervolgens verder ontwikkelen. U mag deze dag als professional niet missen.

Direct aanmeldenBekijk de brochure

Alex Osterwalder on Value Proposition Design

The day will be a mix between presentation, Q&A, buzz groups and hands on practice.

08.45 Registration and coffee

09.30 Opening
           Business Model Thinking as a Strategy Tool
           * Exploring (and refreshing) the Business Model Canvas
           * Situating the business model concept in your enterprise
           * Death of business plans – towards pivoting your business model ground rules
           * Business model mechanics – Beyond product innovation and new customer segments

11.00 Morning break

11.20 The Value Proposition Canvas – How to create products and services customers want
           * Customer (segment) profiles: jobs to be done, pains, gains
           * Value Proposition Map: products and services, pain relievers, gain creators
           * Problem-Solution Fit / Product-Market Fit
           * Where is value created?
           * Step into your customers shoes

13.00 Lunch

14.00 Guest speaker Patrick van der Pijl, Business Models Inc.
           Business as usual is dead – disrupt before we are disrupted
           * Case studies of Business Model Innovation and Value Proposition Design
           * Spotify, CitizenM, Bol.com, Bijenkorf, and many more
           * Your next CEO is a designer

15.10 Afternoon break

15.30 Challenges of business model innovation in companies
           * Key learnings of 12 years of business model innovation practice
           * Minimum Viable Products
           * Facilitating business model innovation projects

17.00 Close of the masterclass and drinks

Breng uw vaardigheden op een hoger niveau.
Leer van de bedenkers van het Business Model Canvas en Waarde Propositie Ontwerp.

Met gastspreker: Patrick van der Pijl, CEO & Strategy Designer bij Business Models Inc. en producer van Business Model Generation.

Alex Osterwalder

Functie:
Internationaal business model-expert
Bedrijf:
Universiteit van Lausanne

Alex Osterwalder is de bedenker van het Business Model Canvas, een wereldwijd gebruikt systeem waarmee u uw business model kunt beschrijven, ontwerpen, uitdagen en ontwikkelen.

Patrick van der Pijl

Patrick van der Pijl

Functie:
Oprichter en CEO
Bedrijf:
Business Models Inc.

Patrick helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model.

Voor iedere deelnemer
Iedere deelnemer aan dit seminar ontvangt het boek Waarde Propositie Ontwerp. Alex Osterwalder maakt tijdens de pauze tijd vrij voor het signeren van boeken.

Tip: Lees hier gratis het boekpreview (100 pagina's) van Value Proposition Design

Waarde Propositie Ontwerp

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen.

Locatie
Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen (routebeschrijving)

Doelgroep

Dit seminar is bedoeld voor alle managers en professionals die inzien dat businessmodellen eindig zijn en die willen leren hoe ze hun huidige businessmodel kunnen innoveren. En hoe ze producten en diensten ontwikkelen die klanten echt willen.b

Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.

Investering
Deze bijzondere masterclass vraagt uiteraard een investering in tijd, energie en geld (€ 995,-, exclusief BTW). Bij dit bedrag zijn lunch, koffie/thee, drankjes, documentatie en boek inbegrepen.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich altijd laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot en met drie weken voor aanvang van de masterclass. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf drie weken voor aanvang bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

PE-uren
Iedere masterclass levert u 6 PE-uren op.

Deelnamecertificaat
U ontvangt na afloop een deelnamecertificaat.

Informatie
Wanneer u vragen heeft over deze masterclass, kunt u contact opnemen met Ria van der Holst, 020-3059171 of [email protected]. Zij verschaft u graag de gewenste informatie.

Deelnemers van dit programma bekeken ook:

"We spend a lot of time teaching leaders what to do. We don’t spend enough time teaching leaders what to stop." Marshall Goldsmith