Gerelateerde evenementen
De essentie van leiderschap
Ruim 34 uur inspireren en leren
Intensieve masterclass van 11 t/m 14 december Meer informatie Max. 25 deelnemers
Hoe winstgevende groei te realiseren in uitdagende tijden
De naam Philip Kotler is synoniem met marketing. Iedereen die ooit economie, bedrijfskunde of marketing studeerde is bekend met het gedachtegoed van Kotler. Dit seminar is gebaseerd op zijn nieuwste boek: Marketing 3.0
In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In ‘Marketing 3.0’ tilt Philip Kotler u naar het volgende niveau van marketing, waar klanten meer zijn dan alleen consumenten.
Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en -principes sluiten hier niet meer op aan.
Philip Kotler laat u in dit seminar zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief inzet om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.
Leer van Philip Kotler hoe u een effectieve marketingstrategie bouwt. Een strategie die hout snijdt en die leidt tot een aanzienlijke verbetering van het bedrijfsresultaat.
Het seminar vindt plaats van 9:00 tot 17:00.
08.30 Registration and coffee
09.30 Opening by the Chairman
Prof. dr Henry Robben, Director, Center for Supply Chain Management, Marketing Professor, Nyenrode Business University
09.40 Using marketing to drive your company’s growth
How to deal with the recession in the interlinked world economy. Consumers will spend less and therefore business will spend less. What should you do? What to consider and how to respond? How to reach the highly-aware, technology-enabled customers? No one is better suited to drive the growth agenda than the head of marketing. The new role of marketing. Why the old rules of marketing won’t help you. The evolution of marketing, how can it work for you?
Philip Kotler
10.40 Marketing and innovation in a downturn
Prof.dr Henry Robben
11.00 Morning coffee
11.30 Moving toward Marketing 3.0
Moving beyond product-based (Marketing 1.0) and consumer-based (Marketing 2.0) approaches to Marketing 3.0: A holistic approach to customers as multidimensional, values-driven people (or even as potential collaborators). How to engage your conversation with customers, position your brand as a positive force in the world, and collaborate successfully with customer advocates. How to implement Marketing 3.0 practices at your organisation?
Philip Kotler
12.40 Case Study 1
Hoe buurten leuker, socialer en veiliger worden – het succes van de Burendag. In 2011 vierden mensen massaal Burendag.1,3 miljoen mensen waren die dag druk bezig iets goeds te doen voor elkaar en voor de buurt.Waarom nam Douwe Egberts dit initiatief (in samenwerking met het OranjeFonds)? Waarom is het zo succesvol? Wat bereikt Douwe Egberts er mee? Koppen bij elkaar en Wat doe jij op Burendag?
Brenda Smith, Marketing Director Coffee,Douwe Egberts Retail
13.00 Lunch
14.00 Building a strong brand
Why exerting control over your brand is almost impossible. When a brand’s mission is successfully implanted in consumers’minds, hearts and spirits, the brand is owned by consumers. Creating a good brand mission means introducing a new business perspective that can transform the lives of consumers. Why there is always a good story behind a good mission.
Philip Kotler
15.00 Case study 2
Het merk Facebook – Je hebt altijd je vrienden bij je
Facebook groeit onstuimig. Is de mijlpaal van 5 miljoen gebruikers in Nederland al bereikt? De gemiddelde Facebooker heeft 130 vrienden. Waarom Hyves geen concurrent is. Alles draait om mensen. Mensen dichterbij brengen. ‘We are 1% done!’. Hoe kunnen bedrijven Facebook inzetten? Zit het binden van mensen in de DNA van marketers? Hoe kunt u Facebook toevoegen aan uw bestaande marketing mix?
Arno Lubrun, country manager Benelux, Facebook
15.20 Afternoon coffee
15.50 Innovating your path to success
The three roles companies can adept: the innovator, the investor and the propagator. DuPont as an example of the environmental innovator. Innovating for sustainable, environment-saving products. Finally, the 10 credos of Marketing 3.0. Why companies must reinvent themselves.
Philip Kotler
16.30 Case study 3
De (marketing)strategie van Spilgames – Wereldwijd marktleider op het gebied van online gaming
190 miljoen unieke bezoekers per maand op de diverse platformen. 350 werknemers, 20Nationaltiteiten. Mensen houden van spelletjes spelen, maar samen spelen is nog leuker: stickyness en engagement is daardoor 5x zo hoog.Het belang van consistent je strategie uitvoeren: Innoveren en focus blijven houden. Niets is heilig, alles kan beter. De creativiteit zit bij de marketers, maar de klant bepaalt. De kracht van disruptive marketing.
Oscar Diele, Chief Marketing Officer, Spilgames, Marketeer of the Year 2012
16.50 Philip Kotler gives you take-aways for immediate use
17.00 Closure and drinks
Mister Marketing Philip Kotler schreef vele relevante boeken in de marketingwetenschap; zijn boeken zijn vertaald in meer dan 20 talen, hij verkocht meer dan 4 miljoen boeken in 58 landen. Zijn belangrijkste boeken zijn Marketing management, Kotler over marketing en Tien doodzonden van marketing. Onlangs verscheen het boek Marketing 3.0.
Zijn boek, ‘Marketing management’, dat alweer meer dan 30 jaar geleden verscheen, is nog steeds het ultieme werk over marketing en verplichte lectuur voor iedere marketing-student. Inmiddels is het boek in de veertiende herziene versie verschenen en werd het verkozen tot het belangrijkste managementboek van de afgelopen 40 jaar.
Philip Kotler is wereldwijd een van de meest gevraagde management-autoriteiten. Hij is adviseur van menig Fortune 500 bedrijf . In de Financial Times rankings van meest invloedrijke business thinkers behaalde hij de 4e plaats na Jack Welch, Peter Drucker en Bill Gates. Hij ontving vele eredoctoraten, in september 2007 ontving hij een eredoctoraat van Nyenrode Business Universiteit.
Zijn naam is synoniem met marketing. Iedereen die ooit economie of bedrijfskunde studeerde is bekend met het gedachtegoed van Kotler. U kunt hem nu ook in levende lijve ontmoeten!
Lees hier alvast een interview van Klaas Weima (oprichter Energize) met Philip Kotler.
Iedere deelnemer aan dit seminar ontvangt een exemplaar van het boek Marketing 3.0.
Managementboek Magazine
Ondernemingen worden steeds meer afgerekend op hun normen en waarden, stelt de Amerikaanse marketinggoeroe Philip Kotler in zijn nieuwe boek ‘Marketing 3.0’. Managers moeten dan ook gaan denken vanuit een stakeholdersmodel met verschillende marketingstrategieën. ‘De wereld een betere plek maken kan heel winstgevend zijn’.
Iedereen die aan het seminar van Philip Kotler deelneemt ontvangt een exemplaar.
'Marketing 3.0' laat zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep.
Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de hier beschreven inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.
Investering
Wanneer u zich voor het seminar van Philip Kotler én het seminar van Tom Peters, dan bespaart u € 600,-. U betaalt dan € 1.990, in plaats van € 2.590,-. In dit bedrag zijn lunches, koffie/thee, drankjes, documentatie, parkeergelden en boeken inbegrepen.
Inschrijven voor één van de twee seminars kan ook, in dat geval bedraagt de deelnameprijs € 1.295. (Prijzen zijn exclusief BTW).
Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot 3 weken voor de start van dit seminar. Hiervoor wordt een bedrag van € 125 annuleringskosten in rekening gebracht. Annuleert na deze datum, dan bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd (prijzen zijn exclusief BTW).
Incompany & groepsarrangementen
Wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met Jeroen van der Woude ([email protected]). Dit seminar leent zich uitstekend voor relatiemarketing. Het is een uitgelezen mogelijkheid uw relaties en/of collega’s te trakteren op een belevenis van formaat. Informeer naar de privileges wanneer u zich inschrijft met 5 of meer deelnemers!
Routebeschrijving
Met eigen vervoer
Universiteit Nijenrode is te bereiken via de afslag ‘Breukelen’ op de A2 Volg de borden Breukelen, bij de rotonde slaat u rechtsaf. De weg voert over het kanaal. Bij de tweede rotonde slaat u weer rechtsaf. U volgt de borden ‘Nijenrode’. Volg deze weg over een afstand van 800 meter, totdat u het kasteel Nijenrode aan uw rechterhand ziet. U kunt het terrein via de toegangspoort oprijden.
In geval van drukte op de A2, vanuit Utrecht richting Amsterdam, kunt u ook de afslag Maarssen nemen, N230. U neemt vervolgens de tweede afslag 'Maarssendorp/Industrieterrein Straatweg'. Volg de weg richting 'Industrieterrein/Straatweg', tweemaal rechts. Bij de stoplichten op de T-splitsing gaat u rechtsaf, de Amsterdamse Straatweg op. U rijdt deze door Maarssen richting Breukelen, totdat u links het kasteel ziet liggen. Voordat u het kasteel bereikt kunt u door het poortgebouw naar binnen waar u zich kunt melden.
Met openbaar vervoer
Van Utrecht Centraal Station neemt u de bus (‘streekbus’) 120 of 124. De bussen vertrekken elk kwartier. De bus stop recht voor het kasteel. U kunt ook de trein vanaf Amsterdam of Utrecht naar Breukelen nemen. Vanaf het station kunt u een taxi nemen via Breukelen Taxi Service, telefoon: +31 (0)346-251052.
Door dit formulier te verzenden ontvangt u de brochure binnen enkele ogenblikken in uw E-mail box.
Ruim 34 uur inspireren en leren
Intensieve masterclass van 11 t/m 14 december Meer informatie Max. 25 deelnemers