Vier van de belangrijkste managementautoriteiten ter wereld

Vier van de belangrijkste managementautoriteiten ter wereld

Profiteer van het beste managementdenken van onze tijd



Deze reeks van goeroe-seminars brengt u in direct contact met de meest invloedrijke managementdenkers ter wereld. Robert Kaplan, Edward de Bono, Tom Peters en Philip Kotler spreken exclusief voor Focus Conferences op Nyenrode Business Universiteit.

Evenementsoort:
Seminar
Prijs:
€ 3885,00 (excl. BTW)
Datum:
16 mei. 2012 t/m 25 nov. 2012
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Breukelen
Routebeschrijving
Direct aanmelden Bekijk de brochure Permalink

Met trots kunnen we melden dat de vier managementautoriteiten voor 2012 bekend zijn. Niemand minder dan Robert Kaplan, Edward de Bono, Tom Peters en Philip Kotler komen naar Nederland! Deze goeroe’s op het gebied van leiderschap, management, creativiteit en marketing, geven aan hoe u innovatieve strategieën implementeert die leiden tot effectiviteit en groei in een uiterst competitieve omgeving.

En ze nemen daar de tijd voor. Alle seminars duren een gehele dag. Zowel Robert Kaplan als Tom Peters nemen deze gehele dag zelf voor hun rekening. Edward de Bono en Philip Kotler worden bijgestaan door twee gastsprekers.

Het is uniek dat vier managementautoriteiten van wereldklasse in één seizoen Nederland aandoen. Dus zet uw wensen om in daden en verwen uzelf met een opleidingstraject van formaat.

Gratis miniboekje
Dit boekje geeft u extra achtergrondinformatie over de managementautoriteiten. Met CV’s, interviews en columns.
Download hier het miniboekje (2 MB)

Robert Kaplan

Robert Kaplan ontwikkelde samen met David Norton de Balanced Scorecard, een revolutionair instrument om prestaties op allerlei gebied in organisaties te meten.

Edward de Bono

Edward de Bono wordt beschouwd als de belangrijkste autoriteit wereldwijd op het gebied van creatief en conceptueel denken. Hij bedacht de term ‘lateraal denken’ en het uiterst populaire concept van de ‘zes denkhoeden’.

Tom Peters

Tom Peters is een icoon in management, de leider onder de managementgoeroes. Hij is ondernemer, adviseur, bovenal performer en adoreert nieuwe ontwikkelingen.

Philip Kotler

Zijn naam is synoniem met marketing. Velen beschouwen hem als de bekendste en meest invloedrijke denker op het gebied van marketing wereldwijd. Philip Kotler schreef vele relevante boeken, waaronder 'Marketing management'.

Signeersessie bij ieder seminar
Iedere managementautoriteit neemt graag de tijd om uw boek te signeren. Daarmee heeft u een uniek ‘collector’s item’!

Deze seminars duren ieder een gehele dag. Aanvangst: 9:00 en de dag is afgelopen om ongeveer 17:00.

16/05 Robert Kaplan over Execution Premium

Meer dan 20 jaar geleden introduceerde Robert Kaplan (samen met David Norton) de Balanced Scorecard. Het was een nieuw, revolutionair instrument om prestaties op allerlei gebied in organisaties te meten. Bedrijven konden ‘zachte’ factoren ‘hard’ maken: het ongrijpbare grijpbaar. In de jaren daarna liet hij zien hoe de Balanced Scorecard gebruikt kon worden opdat inderdaad opzienbarend betere resultaten werden geboekt.


Met de informatie die ze verkregen uit onderzoek van honderden organisaties die met de Balanced Scorecard werkten, ontwikkelden zij een nieuw concept: de Strategy Map. De Strategy Map maakt het mogelijk om heldere en precieze verbanden te leggen tussen de ongrijpbare (zachte) factoren in een organisatie en het proces van waardecreatie.


Robert Kaplan besteedt veel aandacht aan zijn nieuwste concept: ‘The Execution Premium’. Hij biedt u een blauwdruk om de processen, werknemers en informatietechnologie binnen uw organisatie op elkaar af te stemmen opdat ze zo goed mogelijk presteren.


Hij heeft met Activity Based Costing, de Balanced Scorecard en de Execution Premium het strategisch landschap getransformeerd. Hij linkt nu cost & performance management aan strategie-implementatie en ‘operational excellence’. Op woensdag 16 mei 2012 legt hij u – in levende lijve – uit welke opzienbarende resultaten u kunt behalen.

26/06 Edward de Bono over creativiteit en innovatie

Nederlandse bedrijven kunnen zich slechts onderscheiden door te innoveren. Concurreren op basis van prijs kan allang niet meer. Lonen zijn elders veel lager, kostenbeheersing is lastig. Economische groei moet dus ontstaan doordat bedrijven sturen op toegevoegde waarde en zich onderscheiden door nieuwe producten, diensten of processen. Die bij voorkeur niet, of moeilijk, te kopiëren zijn.


Creativiteit en innovatie zijn onafscheidelijk. Zonder creativiteit geen nieuwe producten, diensten, processen, strategieën of innovatievormen. Zonder creativiteit geen innovatie, innovatie zorgt voor economische groei.


Waarom verdient creativiteit prioriteit? Hoe ontstaan goede ideeën? Hoe creëert u draagkracht voor goede ideeën? Hoe gaat u optimaal om met creativiteit in uw organisatie? Hoe loodst u uw organisatie naar topprestaties? Hoe ontwikkelt u concepten? Hoe schept u de voorwaarden waarbinnen een creatieve cultuur kan opbloeien? Gedurende dit seminar krijgt u antwoord op al deze vragen.


Creativiteit kunt u leren. Edward de Bono leert u de vaardigheden om zakelijke mogelijkheden te creëren en uw kansen te grijpen. Met als doel langdurig succes. Hij laat u zien dat er andere manieren zijn om te denken. En hoe u zakelijke problemen creatief kunt oplossen. Geef uw organisatie een beslissende voorsprong.

09/10 Tom Peters over leidinggeven, excelleren en veranderen

De managementrebel komt met een nieuw seminar, waarin hij aangeeft hoe u ook in barre tijden als winnaar uit de bus komt. Wanneer het tij tegenzit, geven de 2 E’s (Excellence en Execution) de doorslag. En hou het simpel, denk na en beperk u tot de basis. En hou vooral een PMA (Positive Mental Attitude), zeker in economisch mindere tijden.

Leiderschap is moeilijker dan ooit. Wij leven in gekke, chaotische tijden. Hoe gaan leiders om met de huidige snel veranderende realiteit? Tom Peters heeft de antwoorden. Hij nodigt u uit om meer veranderingen te omhelzen dan u aankunt.

Leiderschap gaat niet over controle maar om het creëren van een gezamenlijke ontdekkingsreis. Leiders mogen best ‘ik weet het niet’ uitspreken, want dat legt de basis voor onvoorstelbare innovatie. Grote leiders creëren geen volgers, grote leiders creëren meer leiders. En fouten maken mag. Wanneer u geen fouten maakt, heeft u eenvoudigweg niet ver genoeg gerekt. Probeer nieuwe dingen. Faal. Leer. Probeer opnieuw. Ervaring is de som van uw fouten. Johan Cruijff zegt het zo: ‘Je moet schieten, anders kun je niet scoren’.

Tom Peters doet ook uit de doeken hoe u de organisatie van de 21e eeuw bouwt. In de huidige economie is het bouwen van een succesvolle organisatie geen sinecure. Wat hebben succesvolle organisaties gemeen? Hoe bouwt u een organisatie die geprogrammeerd is voor succes? Hoe bouwt u een organisatie op uw belangrijkste bedrijfsmiddel: uw mensen?

 

Op zijn eigen, inspirerende en provocatieve wijze doet Tom Peters er alles aan om uw geest te verruimen en uw ogen te openen.

08/11 Philip Kotler over Marketing 3.0

In Marketing 1.0 stond het product centraal. Marketing 2.0 draaide om de klant. Nu is het tijd voor de volgende stap. In ‘Marketing 3.0’ tilt Philip Kotler u naar het volgende niveau van marketing, waar klanten meer zijn dan alleen consumenten. Klanten kiezen bedrijven en producten tegenwoordig op basis van diepere behoeften, zoals de mogelijkheid om mee te doen, creatief te zijn, deel uit te maken van een gemeenschap. En uit idealisme. De traditionele marketingmodellen en -principes sluiten hier niet meer op aan.


Philip Kotler laat u in dit seminar zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief inzet. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep om zo een onoverbrugbaar concurrentievoordeel te realiseren.


Veel managers realiseren zich dat het marketingspel anders wordt gespeeld. Traditionele marketingstrategieën zijn verouderd en overbodig. Veel managers hebben niet in de gaten dat hun markt snel verandert. De winnende strategie van vorig jaar kan de verliezende strategie van dit jaar worden. Het is de hoogste tijd dat u uw marketingstrategie tegen het licht houdt.

 

Blijf niet achter. Verrijk uw kennis en zorg dat u uw expertise en vaardigheden weer snel op peil brengt. Leer van Philip Kotler hoe u een nieuwe en effectieve marketingstrategie ontwikkelt. Een strategie die hout snijdt en die leidt tot een aanzienlijke verbetering van het bedrijfsresultaat.


Philip Kotler komt speciaal voor dit seminar naar Nederland. Het is misschien wel de laatste keer dat u deze marketinglegende persoonlijk aan het werk kunt zien. Grijp deze unieke mogelijkheid aan en reserveer donderdag 8 november 2012 in uw agenda.

Vierde seminar gratis!
Wanneer u zich inschrijft voor de reeks van vier seminars, betaalt u er maar drie. Dit is een korting van
€ 1295,- (naar de voorwaarden).

DVD van Stephen Covey sr. over leiderschap

Focus Conferences

Deze DVD is een compilatie van de hoogtepunten van het seminar dat wij mochten organiseren in het Spant! te Bussum op 18 juni 2010. Het is het laatste publieke optreden van Stephen Covey in Nederland. De speelduur bedraagt 33 minuten.

Van strategie naar uitvoering

Robert Kaplan, David Norton

Iedereen die aan het seminar van Robert Kaplan deelneemt ontvangt een exemplaar.
In dit boek brengen de auteurs van 'Op kop met de Balanced Scorecard' en 'Focus op strategie' hun werk samen in een allesomvattend managementsysteem waarmee ondernemingen hun uitvoering op een niveau van wereldklasse kunnen brengen.

Creatief denken

Edward de Bono

Iedereen die aan het seminar van Edward de Bono deelneemt ontvangt een exemplaar.
Edward de Bono beschrijft in 'Creatief denken' de ontwikkeling van ons denken, legt uit hoe ons brein werkt en reikt ons vervolgens simpele, praktische en effectieve technieken aan om creatief te denken.

Tom Peters

De kleine grote dingen

Tom Peters

Iedereen die aan het seminar van Tom Peters deelneemt ontvangt een exemplaar.
'De kleine grote dingen' is een handboek met de 163 manieren om uitmuntendheid te verwerven. De belangrijkste boodschap is dat uitmuntendheid het resultaat is van vele kleine taken, die iedereen kan oefenen en perfectioneren. 

Marketing 3.0

Philip Kotler, Hermawan Kartajaya, Iwan Setlawan

Iedereen die aan het seminar van Philip Kotler deelneemt ontvangt een exemplaar.
'Marketing 3.0' laat zien hoe u klanten én medewerkers - die bewuster, actiever en invloedrijker zijn dan ooit - als integraal onderdeel van uw marketing- en businessstrategie benadert en proactief kunt inzetten. U leert uw marketingstrategieën te vertalen naar de belangrijkste normen en waarden van uw doelgroep.

Gratis voor snelle inschrijvers
Schrijft u zich in vóór 1 maart 2012 voor alle vier seminars dan ontvangt u bovendien de 4 onderstaande boeken (ter waarde van ruim €100,-). 

Robert Kaplan
Strategie in kaart gebracht

Edward de Bono
Zes denkhoeden

Tom Peters
Excellente ondernemingen

Philip Kotler
Chaotics – Management en marketing in turbulente tijden

Deze vier seminars bieden een uitstekende gelegenheid in kort tijdsbestek kennis te nemen van een aantal belangrijke ontwikkelingen op het gebied van strategie, management en leiderschap.

De doelstelling van deze vier seminars is:
  •  Het verbreden van het perspectief van managers en professionals door het
     schetsen van het strategisch landschap en het bieden van praktische
     handvatten die het resultaat van de organisatie positief beïnvloeden

  •  Het helpen ontwikkelen van het organisatievermogen van managers en
     professionals, dat nodig is om strategisch management vorm te geven en
     daadwerkelijk te implementeren

  •  Het helpen ontwikkelen van uw vaardigheden en expertise

  •  Het bieden van netwerkmogelijkheden met andere managers en
     professionals.

  •  Het toegankelijk maken van complexe informatie die anders niet, of
     moeilijk, te achterhalen is.


Sinds 2007 mochten wij al seminars organiseren met o.a. de volgende grootheden (klik op de onderstaande afbeelding voor een vergroting): 

Investering
Deze bijzondere seminars vragen uiteraard een investering in tijd, energie en geld (€ 1.295,- per dag, exclusief BTW). Bij dit bedrag zijn lunch, koffie/thee, drankjes, documentatie en boek(en) inbegrepen.

LET OP: vierde seminar gratis!
Wanneer u zich inschrijft voor de reeks van vier seminars, betaalt u er maar drie. U betaalt dus € 3885,- in plaats van € 5180,-. Dit is een korting van 
€ 1295,-.

Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de hier vermelde inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.

Doelgroep
Deze reeks van vier seminars is bedoeld voor iedere manager die verantwoordelijk is voor de strategie en resultaten van zijn/haar organisatie. De bijeenkomsten zijn met name van belang voor managers die scherp willen blijven, die willen leren van de grootste denkers van onze tijd en die hun leerervaringen willen omzetten in significant strategisch voordeel.

Certificaat
Deelnemers ontvangen na afloop van ieder seminar een deelnamecertificaat.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich altijd laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot en met drie weken voor aanvang van een bijeenkomst. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf drie weken voor aanvang bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Incompany & groepsarrangementen
Bent u geïnteresseerd in een incompany training of wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met Jeroen van der Woude: 020-305 91 56 of [email protected].

Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Straat:
Straatweg 25
Plaats
Breukelen
Telefoon:
0346-291291
Email:
Website:
http://www.nyenrode.nl

Routebeschrijving

Met eigen vervoer
Universiteit Nijenrode is te bereiken via de afslag ‘Breukelen’ op de A2 Volg de borden Breukelen, bij de rotonde slaat u rechtsaf. De weg voert over het kanaal. Bij de tweede rotonde slaat u weer rechtsaf. U volgt de borden ‘Nijenrode’. Volg deze weg over een afstand van 800 meter, totdat u het kasteel Nijenrode aan uw rechterhand ziet. U kunt het terrein via de toegangspoort oprijden.

In geval van drukte op de A2, vanuit Utrecht richting Amsterdam, kunt u ook de afslag Maarssen nemen, N230. U neemt vervolgens de tweede afslag 'Maarssendorp/Industrieterrein Straatweg'. Volg de weg richting 'Industrieterrein/Straatweg', tweemaal rechts. Bij de stoplichten op de T-splitsing gaat u rechtsaf, de Amsterdamse Straatweg op. U rijdt deze door Maarssen richting Breukelen, totdat u links het kasteel ziet liggen. Voordat u het kasteel bereikt kunt u door het poortgebouw naar binnen waar u zich kunt melden.

Met openbaar vervoer

Van Utrecht Centraal Station neemt u de bus (‘streekbus’) 120 of 124. De bussen vertrekken elk kwartier. De bus stop recht voor het kasteel. U kunt ook de trein vanaf Amsterdam of Utrecht naar Breukelen nemen. Vanaf het station kunt u een taxi nemen via Breukelen Taxi Service, telefoon: +31 (0)346-251052.

Gerelateerde evenementen

"Enorme drive, passie en humor!"