Overtuigen op 1 A4

Een kernachtige én aantrekkelijke verpakking voor uw (digitale) boodschap



Bij schriftelijke plannen is één A4’tje ook meer dan genoeg. 21 bij 29,7 centimeter is uw werkterrein vanaf vandaag! Of de grootte van één beeldscherm. ‘Kan ik dan in één scherm, één powerpointsheet, één A4 mijn publiek overtuigen?’ Ja, dat kan! U leert het in deze workshop.

Evenementsoort:
Workshop
Prijs:
€ 995,00 (excl. BTW)
Datum:
20 maart
Beschikbare plekken:
Max. 25 deelnemers
Locatie:
Hilton Royal Parc Soestduinen
Soestduinen
Routebeschrijving
Direct aanmelden Bekijk de brochure Permalink

Kan dat niet korter? Ik heb weinig tijd...
De tijd die u krijgt om uw plannen te presenteren wordt steeds korter. U heeft 10 minuten in de directievergadering, moet een elevator pitch mailen aan uw klant, of krijgt ‘een kop koffie’ de tijd van uw leidinggevende. Hoe zorgt u ervoor dat u in die ultrakorte tijd tóch indruk maakt?

In 6 stappen naar één A4
Schrijf-expert Michiel Boswinkel geeft u een universeel toepasbaar 6-stappen-plan om uw plannen in te dikken tot één A4 of één beeldschermtekst, zonder daarbij aan overtuigingskracht in te boeten. U leert onder andere focusgericht te schrijven, pakkend te formuleren en te spelen met beeldmateriaal, alinea’s, witruimte en koppen.

Preview van de 6 stappen van overtuigen op 1 A4.

 

Werk aan uw eigen overtuigende (online) tekst
Tijdens de workshop krijgt u steeds ruimte om met de zes stappen te oefenen. U werkt met uw eigen tekst; idealiter een tekst waaraan u werkt op het moment dat u deelneemt aan de workshop. Neemt u daarom een papieren versie mee van een eigen tekst, of neem uw eigen laptop of tablet mee. Zo wint u tijdens de workshop tijd, door te werken aan wat u eigenlijk de dag erna had moeten doen.

Deze workshop vindt ook plaats op 19 april 2012.

09.30  Introductie: do’s en don’ts in schriftelijk overtuigen
• De fascinerende kracht van het A4’tje
• Schrijvers hebben de macht over lezers
• Hoe betrouwbaar is de lezer eigenlijk?
• Het belang van ‘keuzes maken’

In 6 stappen op weg naar één A4’tje

Stap 1: Breng focus aan
•  Verlaat de denkwereld, betreed de tekstwereld
•  Formuleer één doel voor uw tekst
•  Kies één boodschap en één publiek

Stap 2: De juiste argumenten
•  Stel vast waarover u het nog niet eens bent met het publiek
•  Kies de argumenten die uw publiek raken
•  Argumenten met overtuigende ‘kleuring’

Stap 3: Een strakke tekstopzet
•  Kies het meest geschikte teksttype
•  Volgordekwesties ...

Stap 4: Rondom de tekst
•  Wat moet er in de samenvatting en de bijlages?
•  Time uw tekst
•  Of toch liever een gesprek of presentatie?

Stap 5: Pakkend formuleren
•  De juiste toon: overkomen zoals u bedoelt
•  Houd het eenvoudig

Stap 6: Houvast geven
•  Toegankelijke tekst: koppen en aankondigingen
•  Prettige alinea,s
•  Uw tekst leesbaar vanaf een halve meter

17.00  Afsluiting

Michiel Boswinkel

Functie:
Trainer / adviseur

Sinds 1995 begeleidt, traint en adviseert Michiel Boswinkel schrijvende professionals en hun afdelingen.

Gratis voor deelnemers
Als naslagwerk voor deze workshop ontvangt u gratis het boek ‘Overtuigen op één A4’ van Michiel Boswinkel en Joep Jaspers (t.w.v. € 23,95). In dit boek staan alle do’s en don’ts nog eens overzichtelijk voor u op een rij.

Overtuigen op één A4

Michiel Boswinkel en Joep Jaspers

'Overtuigen op één A4' laat zien hoe u doeltreffende teksten schrijft. Met het zesstappenplan uit dit boek maakt u uw teksten overtuigend én bondig - in het ideale geval kunt u ze terugbrengen tot één A4'tje. U leert hoe u de juiste keuzes maakt door focus aan te brengen, hoe u uw lezers op maat kunt bedienen en hoe u hen met de juiste argumenten op de juiste plaats over de streep trekt.

Investering
Inclusief lunch, consumpties, documentatie en boek bedraagt de investering voor deze workshop € 995,- per persoon. Dit bedrag is exclusief 19% BTW.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich altijd laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot drie weken voor aanvang van de workshop. Hiervoor wordt een bedrag van € 125,- (excl. BTW) annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf drie weken voor aanvang van de workshop bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Certificaat
Deelnemers die de workshop bijwonen, ontvangen na afloop een deelnamecertificaat.

Groepsgrootte
Gezien de interactieve aard van deze workshop is het aantal deelnemers beperkt tot 25 personen.

Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met onzeOfficemanager Ria van der Holst [email protected] tel: 020-30 59 159.

Deze workshop vindt ook plaats op 19 april 2012.

Locatie:
Hilton Royal Parc Soestduinen
Straat:
Van Weerden Poelmanweg 4-6
Plaats
Soestduinen
Telefoon:
035-6038383

Routebeschrijving

Het luxe 4-sterren hotel ligt op 50 minuten van Amsterdam Schiphol en op 15 minuten van Utrecht en is zowel met de auto als met het openbaar vervoer uitstekend te bereiken.

Vanuit Utrecht:
• A28 richting Amersfoort Afrit 4 (Soest / Soesterberg)
• Aan het eind van de afrit links, over het viaduct
• Bij de T-splitsing (Roobol) rechts
• Meteen het eerste stoplicht links richting Soestduinen
• Na 2 km. ligt het hotel aan de linkerzijde

Vanuit Amsterdam:
• A1 richting Amersfoort
• Afrit 10 (Soest / Baarn Noord) richting Soest (N221)
• Bij Paleis Soestdijk stoplicht rechts (N234)
• Volgende stoplicht links (Koningsweg), deze weg blijven volgen voor ongeveer 3 km.
• Over de spoorlijn rijden bij Station Soest-Zuid
• Bij volgende stoplichten en het Shell-station rechtsaf (Soesterbergsestraat) richting Soestduinen.
• Weg blijven volgen voor 2 km., over een tweede spoor rijden.
• Na 200 meter ligt het hotel aan uw rechterzijde.

Vanuit Arnhem:
• A12 richting Den Haag
• A27 richting Utrecht
• A28 richting Amersfoort
• Afrit 4 (Soest/Soesterberg)
• Volg verder de aanwijzingen onder 'Vanuit Utrecht'

Reistijden per trein:
• Amsterdam CS - Amersfoort CS 43 minuten
• Utrecht CS - Amersfoort CS 17 minuten
• Daarna met treintaxi richting Soestduinen.

Gerelateerde evenementen

"Philip Kotler over marketing, een marketing opfris cursus met sprekende voorbeelden" R.J. Emmen, CFO, Eurocross International