Business Model Innovatie

Business Model Innovatie

Nieuw gereedschap voor strategie en innovatie

Tijdens deze masterclass combineren we het business model canvas met andere innovatie technieken en visuele tools, om tot een vernieuwende strategie en innovatief business model te komen waarmee uw organisatie in de toekomst succesvol is.

Er zijn nog maar 2 plaatsen beschikbaar!

Type:
Workshop
Prijs:
€ 1.595,00 (excl. BTW)
Datum:
6 & 7 oktober 2015
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit, Breukelen
Hou me op de hoogte Bekijk de brochure Download managementpocket

VISUELE TOOLS & DESIGN THINKING TECHNIEKEN OM UW ORGANISATIE VOOR TE BEREIDEN OP DE TOEKOMST

Nieuwe vaardigheden, tools en mindset

De meerderheid van de organisaties opereert in een omgeving waar plots concurrenten opdoemen, klanten blijven vragen om nieuwe innovaties en businessplannen geen jaar volmaken. Organisaties moeten hun business model continu blijven vernieuwen om in de toekomst winstgevend te zijn en te blijven. Daar zijn nieuwe vaardigheden, tools en een nieuwe mindset voor nodig. Managers zullen meer visuele tools inzetten, toekomstscenario’s maken, innoveren als een startup en prototypes maken en testen.

Maak strategie en innovatie begrijpelijk en visueel
Door te werken met visuele tools en design thinking technieken maakt u complexe issues, strategie en innovatie begrijpelijk. U creëert een gemeenschappelijke taal en betrokkenheid in de organisatie, om gezamenlijk te komen tot een nieuwe (visuele) strategie voor de toekomst. Naast het Business Model Canvas* maakt u tijdens deze masterclass kennis met andere visuele tools voor business model innovatie, zoals het Visie Canvas, Context Canvas, Value Proposition Canvas, Customer Journey en Lean Startup Thinking.

Het Business Model Innovatie proces
Patrick van der Pijl en Roland Wijnen doorlopen tijdens deze masterclass de technieken voor het innoveren van uw business model, zodat u er in uw eigen organisatie mee aan de slag kunt gaan. 

* Business model canvas?
Alex Osterwalder ontwikkelde het Business Model Canvas, een systematische en praktische methode om business modellen te ontwerpen die nieuwe markten openen, een andere doelgroep bereiken of een hele markt op zijn kop zet.

  • Business Model Innovatie 7
  • Business Model Innovatie 8
  • Business Model Innovatie 9
  • Business Model Innovatie 10
  • Business Model Innovatie 11
  • Business Model Innovatie 12
  • Business Model Innovatie 13
  • Business Model Innovatie 14
  • Business Model Innovatie 15
  • Business Model Innovatie 16
  • Leerzaam en een fijn tempo. Energie opwekkende aanpak, mooie afwisseling tussen theorie, casuïstiek en zelf werken.

    - G. van Dooren, Argos Zorggroep
  • Nuttige workshop, voldoet aan mijn verwachtingen. Omdat ik uit het onderwijs kom kijk ik vooral naar de aanpak; die is goed!

    - T. van Gerwen, Haagse Hogeschool
  • Actief, informatief, goed interactief deel. Simpele taal (ook voor leken), duidelijke visualisatie.

    - A. di Carlo, Dynamo Amsterdam
Hou me op de hoogteBekijk de brochure


9.00
Ontvangst

9.30 Business Modeling als Strategische Tool
         • De wereld verandert steeds sneller...
         • We hebben nieuw gereedschap, vaardigheden en
           een nieuwe mindset nodig
         • Het Business Model Canvas
         • Het Business Model Innovatie proces

11.00 Pauze

11.30 Ervaar het Business Model Canvas
         • Freshwatching: hoe ziet het business model van
           succesvolle organisaties eruit?
         • Innovatieve business modellen: wat kun je hier van leren?
         • Visualisatie & Storytelling

13.00 Lunch

13.45 Business Model Innovatie Proces
         • Hoe ziet het business model van jouw organisatie
           eruit?
         • Wat gebeurt er in de wereld om je heen?
         • Het vertalen van je visie naar je business model
         • Aan de slag met het Visie Canvas en de Context
           Canvas

15.15 Pauze

15.45 Value Proposition Canvas
         • What is the job you get done? Ken je je klant echt?
         • Beter inzicht krijgen in de beweegredenen van je
           klanten
         • Ontwerp een betere waarde propositie met de
            Value Proposition Canvas
         • Customer Journey en Customer Safari

17.00 Afsluiting Dag 1


9.00 Ontvangst


9.30 Business Model Inspiratie
        • Trends & ontwikkelingen: hoe de markt verandert
        • Voorbeelden van innovatieve en ontwrichtende
          business modellen
        • Business modellen van de toekomst
        • Anders kijken naar je eigen business (model)

11.00 Pauze

11.30 Business Model Innovatie
        • Patronen, tools en technieken
        • Visuele tools & technieken voor Business Model Innovatie
        • Business Model patronen begrijpen
        • Business Model opties genereren voor jouw business

13.00 Lunch

13.45 Business Model Mechanics
        • Introductie Business Model Mechanics
        • Concurreren met je business model
        • Differentiëren met je business model
        • Cases en voorbeelden uit onze internationale praktijk

15.15 Pauze

15.45 Business Model Validatie
        • Introductie Lean Startup Thinking: denken als een startup
        • Testen van je business model in de markt
        • Get out of the building: test je business model opties
        • Valideren en implementeren

17.00 Afsluiting Masterclass

calendar Zet dit programma in uw agenda!

Hoge beoordeling
Deze workshop wordt gemiddeld beoordeeld met een 8,4. 

Hou me op de hoogteBekijk de brochure
Patrick van der Pijl

Patrick van der Pijl

Functie:
Oprichter en CEO
Bedrijf:
Business Models Inc.

Patrick helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model.

Roland Wijnen

Roland Wijnen

Functie:
Strategy designer
Bedrijf:
Busines Models Inc.

Roland Wijnen helpt (inter)nationale organisaties zich aan te passen in een wereld vol verandering door de ontwikkeling van nieuwe business modellen en bijhehorende strategieën.

Twee boeken voor elke deelnemer (t.w.v. € 82,-)
Deelnemers aan de masterclass ontvangen gratis de Nederlandse edities van ‘Waarde Propositie Ontwerp’ en ‘Business Model Generatie’ (winkelwaarde € 82,-). Wereldwijd zijn er 1 miljoen exemplaren van Business Model Generatie verkocht. Het boek is in 30 talen vertaald.

Optioneel boekenpakket
Naast het gratis boek kunt u ook het gerelateerde boekenpakket bestellen à € 155,45 (excl. BTW). Zo kunt u na deze masterclass op uw gemak gerelateerde managementboeken lezen om zo verdiepende kennis op te doen. Op het aanmeldingsformulier kunt u aangeven of u de boeken wilt bestellen.

Business Model You

Alexander Osterwalder e.a.

Droom je ook van een nieuwe loopbaan of een nieuw levenspad, maar heb je geen gestructureerde manier om jezelf opnieuw uit te vinden? Met Business Model You' kan je systematisch aan de slag kunt met vragen als: Wat kan ik? Wat past bij me? Welke waarde voeg ik toe? Krijg weer meer vertrouwen en plezier in je loopbaan.

Visuele Meetings

David Sibbet

Visuele Meetings verklaart hoe iedereen krachtige visuele hulpmiddelen kan implementeren. Dit dynamische en rijk geïllustreerde boek geeft vergaderingvoorzitters, presentatoren en consultants een hoop enerverende trucs en ‘tools’.

Jeroen Kemperman en Jeroen Geelhoed

Briljante businessmodellen: een bijzondere benadering voor betere business

Jeroen Kemperman en Jeroen Geelhoed

U hebt het gevoel dat uw organisatie het écht anders moet doen, maar u weet nog niet hoe. Toch vraagt de markt om nieuwe aanpakken. Laat u inspireren door bedrijven die het fundamenteel anders hebben gedaan en daarmee echt iets veranderd hebben in de levens van alle betrokkenen.

Nieuwe Businessmodellen

Jan Jonker

De kern van een NBM (Nieuw Business Model) is om samen waarde te organiseren en opbrengsten te delen. NBM's bieden een manier van organiseren waarin het niet alleen gaat om geld, maar ook om andere waarden. Een business model dat het mogelijk maakt wederzijds waarde te delen.

 

Businessmodellen

  • 8

    Prima masterclass! Lekker actief, balans tussen theorie, voorbeelden en zelf stoeien. Fijn om in separate groepjes zelfde oefeningen uit te voeren en deze vervolgens klassikaal te bespreken.

    Remco Verheijen , X-Equipment
  • 8

    Goed! Veel tools en structuur. Veel praktijkvoorbeelden, goede locatie op Nyenrode en genoeg kans om tools toe te passen op eigen organisatie.

    B. Boumans , Haagse Hogeschool
  • 9

    Goede masterclass. Dag 1 heeft een zeer hoog tempo, dag 2 iets lager. Zeer veel praktijkvoorbeelden. Ik moet nu na deze masterclass nog wel zelf aan de slag.

    H. Rulkens , Philips Innovation Services
  • 8

    Zeer informatief en direct bruikbaar. Veel voorbeelden die tot de verbeelding spreken.

    R.W.M. Witteveen , Reaal

Data en tijd 
De tweedaagse workshop vindt plaats van 9.00-17.00 uur op Nyenrode Business Universiteit, Straatweg 25 in Breukelen (routebeschrijving). 

Inschrijven
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor dit programma gaat u akkoord met de in deze brochure vermelde aanmeldingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.

PE-uren (NBA)
Deze masterclass levert u 12 PE-uren op.

Investering
De investering voor deelname aan de tweedaagse workshop bedraagt € 1595,-. Teamvoordeel: Samen met collega’s deelnemen vergroot de effectiviteit van deze masterclass. Spijker uw team bij en ga gezamenlijk aan de slag om de geleerde inzichten toe te passen. Schrijf u met twee of meer collega's in en ontvang € 250,- korting per persoon.

Alle bedragen zijn per persoon, inclusief boek, documentatie, consumpties en exclusief BTW. Wilt u overnachten op Nyenrode? Stuur dan een mail naar [email protected]. Een andere overnachtingsmogelijkheid in de buurt is Hotel Breukelen.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent voor het programma, kunt u zich altijd laten vervangen door een collega, mits tijdig aan ons doorgegeven. Annuleren is uitsluitend aangetekend mogelijk tot 3 weken voorafgaand aan het programma. Hiervoor wordt een bedrag van €125,- annuleringskosten in rekening gebracht. Na die datum bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd.

Informatie
Voor overige informatie kunt u contact opnemen met Project Manager Hans Groen ([email protected] of 020 305 97 11) of Office Manager Ria van der Holst ([email protected] of 020 305 91 71).

Incompany en groepsarrangementen
Bent u geïnteresseerd in een incompany workshop over businessmodellen of wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met Jeroen van der Woude: 020 305 91 56 of [email protected].  

Samenwerkingspartner
Dit programma wordt georganiseerd in samenwerking met Business Models Inc.

Deelnemers van dit programma bekeken ook:

  • Innovatie & New Business Development

    Vooruitgang vraagt om slim vernieuwen

    Collegereeks van 3 november 2015 t/m 12 januari 2016 (8 colleges)

    Meer informatie
  • Scenarioplanning

    Toekomstscenario’s als tool voor strategische besluitvorming

    Masterclass met Futureconsult 10 & 11 november 2015

    Meer informatie
  • Uw strategisch plan op 1 A4

    Stroomlijn uw strategisch plan in 4 heldere stappen

    Masterclass op 19 november 2015

    Meer informatie
"Als je een hek om mensen heen zet, krijg je schapen." Mathieu Weggeman (leiderschapsexpert)