Dorien van der Heijden


Drs. Dorien van der Heijden is senior adviseur en partner bij adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. In deze functie houdt ze zich bezig met een breed scala aan marketing- en strategieprojecten in opdracht van klanten als Ferney Group, Eneco, SNS Fundcoach, Netwerk VSP en CROW. Ze heeft ruime ervaring met het op maat ontwikkelen van workshops en met het begeleiden van uiteenlopende groepen bij het maken van strategische keuzes en deze door te vertalen naar werkbare plannen.

Over een opdracht waar Dorien met veel plezier op terugkijkt zegt zij het volgende:

"Bij de ontwikkeling van een strategisch driejaren plan voor een grote inkoopcombinatie heb ik nauw samengewerkt met het managementteam. Daarbij kwam dat er veel draagvlak gecreëerd is en input geleverd is door de Raad van commissarissen en de leden. Dit maakt het vraagstuk behoorlijk complex, mar daardoor ook leuk en uitdagend. Andere, voor mij, kenmerkende projecten zijn het ontwikkelen van de innovatie-agenda voor een woningcorporatie en een visie-missie project voor een kennisinstelling."
Dorien is co-auteur van het boek 'Doelgericht Vernieuwen' en officieel gecertificeerd trainer in Systematic Inventive Thinking. Ook is ze één van de drijvende krachten achter het innovation leadersnetwork ‘YellowCats’. Blue Ocean Strategy is een van de onderwerpen waarover zij geregeld workshops verzorgd.

"“Effective leadership is putting first things first. Effective management is discipline, carrying it out.”" Stephen Covey