Rob Beltman


Drs. Rob Beltman is senior adviseur en partner bij ICSB Marketing en Strategie. Hij ondersteunt organisaties bij het versterken van hun klant- en marktoriëntatie en heeft zich gespecialiseerd op het gebied van Customer Centricity (CRM / CEM). In de voorbije tien jaar adviseerde Rob veel bedrijven in profit en not-for-profit sectoren. Enkele van de meer bekende organisaties zijn VNU Exhibitions Europe, Waterbedrijf PWN, Eurocross International, Roteb, ANWB en Aedes, vereniging van woningcorporaties.

Rob haalt veel energie uit het begeleiden van organisatietrajecten van visievorming op het gebied van klantgerichtheid tot het ontwerpen en uitrollen van de blauwdruk van meer klantgerichte processen, structuren en systemen. Daarnaast heeft hij een sterke passie voor marktonderzoek. Hij doceerde aan meerdere opleidingen vakken op dit gebied en is regelmatig betrokken bij geavanceerd onderzoek, bijvoorbeeld rond het meten van klantwaarde (zowel waarde van als waarde voor de klant) of onderzoek naar de Customer Experience.

Rob is een veelgevraagd spreker voor themasessies en workshops en is auteur van vele artikelen en een tweetal boeken: 'CRM de klant centraal' en 'Klant in Zicht'. Hij is tevens lid van de Commissie Kwaliteits Verklaringen (CKV) van het KWH, een kwaliteitscentrum in de corporatiesector. Naast zijn studie Bedrijfseconomie aan de Erasmus Universiteit rondde hij een internationale Master in Business Economics af aan de Ecole Superieure de Commerce in Lyon, Frankrijk.

"Enorme drive, passie en humor!"