Ed Peelen
Ed Peelen is partner bij en mede-oprichter van adviesbureau ICSB Marketing en Strategie. Hij heeft een brede ervaring in marketing en strategie, dankzij advies-, educatie- en researchprojecten bij vele financieel dienstverleners, utiliteitsbedrijven, telecom operators, logistiek dienstverleners en transportondernemingen, not-for profit organisaties, zakelijke dienstverleners en andere organisaties. Enkele voorbeelden van klanten zijn ANWB, Eneco, Greenchoice, KLM, Marketresponse, Microsoft, Omnitrans, Overtoom, Oxfam Novib, RAI, Robeco, RSM/Hotelschool den Haag, Swedish School of Economics/Hanken (Stockholm/Helsinki).
Binnen marketing en strategie liggen zijn specialismen op het gebied van Customer Relationship Management (CRM), het klantgericht ondernemen, customer experience en eventmarketing. Op het gebied van CRM heeft hij onder andere ervaring met assessments, strategie-adviezen, customer intelligence, onderzoek naar klanttevredenheid en loyaliteit, relatiemanagement, multichannel managementvraagstukken en programmamanagement (denk aan de roadmaps).
Hij heeft meer dan vijftien boeken geschreven en van zijn hand verschenen vele artikelen, in het Nederlands en andere talen. Tot de meest recente behoren Customer Relationship Management en A new perspective on the Experience Economy, welke laatste hij samen schreef met Albert Boswijk. Hij is bovendien een veelgevraagd spreker en dagvoorzitter op congressen. Voorzitter is hij van de jury die de CRM Award toekent en uitdeelt aan de meest klantgericht ondernemende organisatie. Hij is redactielid van the Journal of Direct, Data and Digital Marketing Practice.
Ed heeft tien jaar lang gewerkt op Nyenrode Business Universiteit als hoogleraar en in verschillende managementfuncties uiteenlopend van directeur cluster marketing en supply chain management, voorzitter executive education en programmadirecteur van vele executive programma’s en masterclasses. Hij heeft een rol (gehad) in diverse adviesraden en besturen van onder andere het SIOO, het NIMA, KLM-Club China en Afrika, Tijdschrift voor Marketing, The New Service Factory enzovoort. Zijn opleiding en carriere is hij begonnen op de Erasmus Universiteit Rotterdam/Rotterdam School of Management.








