Strategie in uitvoering

De uitvoering bepaalt het succes. Overbrug de kloof tussen een fantastische strategie en fantastische prestaties.



In dit seminar krijgt u antwoord op vragen als:

• Waarom is het zo lastig een strategie te
  implementeren?
• Hoe communiceert u uw strategie intern?
• Hoe zet u een fantastische strategie om in fantastische
  prestaties?

Evenementsoort:
Seminar
Prijs:
€ 995,00 (excl. BTW)
Datum:
27 maart
Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Breukelen
Routebeschrijving
Direct aanmelden Bekijk de brochure Permalink

Zelfs de beste strategie is waardeloos wanneer u niet in staat bent om deze te implementeren. Volgens onderzoek, gepubliceerd in de prestigieuze Harvard Business Review, realiseren bedrijven maar 40 tot 60% van het potentieel van hun strategie. In zijn bestseller Good to Great concludeert Jim Collins dat niet de strategie de goede van de fantastische bedrijven onderscheidt, maar de uitvoering van de strategie. En de meeste managers zijn zich daarvan bewust. Maar wat doen ze er mee?
 

Uw volgende concurrentievoordeel 

Strategie-implementatie is niet langer het zwarte gat waar de strategie in terechtkomt. Een gedegen strategie-implementatie overbrugt het gat tussen een fantastische strategie en een fantastische prestatie. Maar bent u in staat om de volgende stap te zetten en het gat te dichten?

Strategie-implementatie is niet eenvoudig

Het vergt veel aandacht van het management. Focus op lange én korte termijn is noodzaak. De bedrijfscultuur, de machtsstructuur, de bekwaamheid om met veranderingen om te gaan en de vaardigheden van het management beïnvloeden allen het vermogen om een strategie goed uit te voeren.

De 8 - een uniek kader voor strategie-implementatie

Jeroen De Flander neemt het grootste gedeelte van de dag voor zijn rekening. Hij laat u zien hoe strategie-implementatie uw volgende concurrentievoordeel wordt. En hij geeft u een uniek kader voor strategie-implementatie: ‘de 8’.

Daarbij gunnen twee organisaties u een kijkje in de keuken.
Professor Hein Schreuder, strategiemanager van DSM,
  gaat dieper in op de opmerkelijke transformatie van DSM.
Alex Sheerazi, Communicatieman van het Jaar, vertelt over de kansen en
  valkuilen bij de uitvoering van de Noord/Zuidlijn.

Naar het programma
Naar de sprekers 

Dit 1e how-to seminar voor succesvolle strategie-uitvoering behandelt vragen als:

• Hoe zet u uw fantastische strategie
  om in fantastische resultaten?
• Hoe communiceert u uw strategie
  intern?
• Is het verstandig om consultants in
  te huren?
• Hoe voorkomt u dat de ene
  manager op Venus zit en de andere
  op Mars?
• Waarom heeft een strategie echte
  helden nodig?
• Welke zes uitdagingen heeft u?
• Hoe zet u goede bedoelingen om in
  actie?

09.00 Registratie en koffie 

09.30 Strategie-implementatie – Uw volgende concurrentievoordeel?
• Hoe zet u een fantastische strategie om in fantastische prestaties?
• Strategie-implementatie als brug tussen briljante strategieën en
  superieure prestaties
• Waarom realiseren bedrijven maar 40-60% van het potentieel van
  hun strategie?
• Bent u ook gefascineerd door het ‘zwarte gat’?
• De 12 dingen die iedere manager moet weten over strategie-uitvoering
• Waarom het managen van strategische initiatieven vaak de
  zwakste schakel is
• Waarom heeft strategie-implementatie helden nodig?
• Strategie-implementatie wint terrein – staat u al op het veld?

10.40 Ochtendpauze 

11.00 De 8 – Een uniek kader voor strategie-implementatie
• Wat is de 8? Wat zijn de cruciale bouwstenen?
• Wat kunt u met de uitgebreide 8?
• Van wereldwijde strategie naar individuele prestatiedoelstellingen
• De Strategy Execution Barometer
• Tips om uw strategie-implementatie te vereenvoudigen

12.15 De uitvoering laat te wensen over – ervaringen bij de Noord/Zuidlijn
Door Alex Sheerazi

• De kracht van communicatie: van pispaal naar voorbeeldfunctie
• Verzakkingen en enorme financiële overschrijdingen
• Hoe om te gaan met een cultuur van risico’s verzwijgen, klachten
  bagatelliseren en beloften niet nakomen
• Moest de metro wel worden voltooid?
• Ervaring bij de Betuwelijn kwam van pas!
• Het boren van de tunnels verloopt (gelukkig) vlekkeloos
• Waarom is het beeld over de Noord/Zuidlijn nu licht positief?

13.00 Lunch 

14.00 De 6 uitdagingen
• Richt: gaat u over de 245?
• Communiceer: 121, 1210 of 12100 of meer?
• Coach: word lid van de 3% club
• Vereenvoudig: Van 100 naar 1 in minder dan 3 jaar
• Begin: Hoe eet u een olifant op met 5 personen?
• Ontwikkel: Een dobbelsteen met zes stippen op elke zijde

15.00 Case study DSM
Door professor dr. Hein Schreuder

• Losraken van de core business - De opmerkelijke transformatie van DSM
• Niet één, maar twee keer, radicale verandering
• Van mijnbedrijf naar bulkchemie
• En vervolgens naar life and material sciences
• Alles wordt anders voor 23.000 medewerkers
• Wat hetzelfde blijft: morele waardes, het wereldbeeld en de wijze waarop
• het bedrijf de veranderingen verwerkt
• Wat is het doel voor 2015?

15.45 Middagpauze 

16.00 Goede bedoelingen omzetten in actie
• Verspil een goede crisis niet!
• Drie imponerende conclusies
• Verbreek de strategie-keten niet!
• Waarom een ‘ja’ niet altijd een ‘ja’ is
• Yes we can! ...are you sure?
• Bent u een held? Of een toerist?
• 5 acties die u morgen al moet nemen!

17.00 Einde van het seminar, borrel

However beautiful the strategy, you should occasionally look at the results.
Sir Winston Churchill

Wilt u twitteren over dit thema?

Gebruik #uitvoering. 

Jeroen De Flander

Functie:
Mede-oprichter
Bedrijf:
the performance factory

Jeroen De Flander is expert in strategie en strategie-implementatie. Hij is een internationaal veelgevraagd spreker, workshop facilitator, executive coach en adviseur. Zijn boodschap bereikte al meer dan 17.500 mensen in 22 verschillende landen.

Alex Sheerazi

Functie:
Management communicatie
Bedrijf:
Dienst Noord/Zuidlijn

Alex Sheerazi is communicatieman van het jaar 2010. De jury koos Sheerazi om de inspirerende en innovatieve manier waarop hij het vertrouwen van de Amsterdammers heeft teruggewonnen.

Hein Schreuder

Functie:
Executive VP Corporate Strategy & Acquisition
Bedrijf:
DSM

Prof. dr. Hein Schreuder is tevens hoogleraar Strategy & Organization in Practice aan de Maatricht University

Over Jeroen De Flander
"De Flander is een rising star. Hij mag Jim tegen Collins zeggen, en Michael tegen Porter, maar is in zijn doen en laten zeer bescheiden."
Managementboek Magazine     (Ronald Buitenhuis)

Iedere deelnemer aan dit seminar ontvangt een exemplaar van het boek Strategie-helden (Uitgeverij Business Bibliotheek, ISBN 978 90 4700 4103) van Jeroen De Flander.

Strategiehelden

Jeroen De Flander

Dit boek is geschreven in klare taal en bevat vele praktische tips en suggesties. Het geeft een compleet overzicht van alle aspecten die cruciaal zijn om elke strategie tot een groot succes te maken.

Dit boek geeft een frisse, nieuwe kijk op strategie-implementatie. Op een heel pragmatische en actie-georiënteerde manier plaatst het managers en hun individuele rollen centraal op het uitvoeringspad, in plaats van de organisatie en haar systemen. De moeite waard!

Michel Hofland, Finance Director, L’Oreal

Datum
Dinsdag 27 maart 2012. Het seminar begint om 9.30 uur en eindigt om 17.00 uur.

Doelgroep
Dit seminar is bedoeld voor iedere manager die verantwoordelijk is voor de strategie en de resultaten van zijn/haar organisatie. Deze bijeenkomst is met name van belang voor managers die hun eigen strategie tegen het licht willen houden en willen leren hoe ze hun fantastische strategie kunnen omzetten in fantastische prestaties.

Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze bijeenkomst gaat u akkoord met de hier vermelde inschrijvingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving.

Investering
Deze bijzondere dag vraagt uiteraard een investering in tijd, energie en geld
(€ 995). In dit bedrag zijn lunch, koffie/thee, drankjes, documentatie, parkeergelden en het boek inbegrepen.

Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annulering is uitsluitend aangetekend mogelijk tot en met 6 maart 2012. Hiervoor wordt een bedrag van € 125 annuleringskosten in rekening gebracht. Vanaf 7 maart 2012 bent u het volledige deelnamebedrag verschuldigd (prijzen zijn exclusief BTW). U mag natuurlijk altijd een vervanger afvaardigen.

Incompany & groepsarrangementen
Bent u geïnteresseerd in een incompany training of wilt u met een groep deelnemen aan dit programma? Neem dan contact op met Jeroen van der Woude: 020-305 91 56 of [email protected].

Informatie
Wanneer u vragen heeft over dit seminar, kunt u contact opnemen met Ria van der Holst, 020-3059171. Zij verschaft u graag de gewenste informatie.

Locatie:
Nyenrode Business Universiteit
Straat:
Straatweg 25
Plaats
Breukelen
Telefoon:
0346-291291
Email:
Website:
http://www.nyenrode.nl

Routebeschrijving

Met eigen vervoer
Universiteit Nijenrode is te bereiken via de afslag ‘Breukelen’ op de A2 Volg de borden Breukelen, bij de rotonde slaat u rechtsaf. De weg voert over het kanaal. Bij de tweede rotonde slaat u weer rechtsaf. U volgt de borden ‘Nijenrode’. Volg deze weg over een afstand van 800 meter, totdat u het kasteel Nijenrode aan uw rechterhand ziet. U kunt het terrein via de toegangspoort oprijden.

In geval van drukte op de A2, vanuit Utrecht richting Amsterdam, kunt u ook de afslag Maarssen nemen, N230. U neemt vervolgens de tweede afslag 'Maarssendorp/Industrieterrein Straatweg'. Volg de weg richting 'Industrieterrein/Straatweg', tweemaal rechts. Bij de stoplichten op de T-splitsing gaat u rechtsaf, de Amsterdamse Straatweg op. U rijdt deze door Maarssen richting Breukelen, totdat u links het kasteel ziet liggen. Voordat u het kasteel bereikt kunt u door het poortgebouw naar binnen waar u zich kunt melden.

Met openbaar vervoer

Van Utrecht Centraal Station neemt u de bus (‘streekbus’) 120 of 124. De bussen vertrekken elk kwartier. De bus stop recht voor het kasteel. U kunt ook de trein vanaf Amsterdam of Utrecht naar Breukelen nemen. Vanaf het station kunt u een taxi nemen via Breukelen Taxi Service, telefoon: +31 (0)346-251052.

Gerelateerde evenementen

"“Je koopt je vrijheid door goed te zijn.” " Mathieu Weggeman (tijdens Leidinggeven aan professionals 2010)