Durven kiezen met een (afdelings)plan op één A4
Hoe zorg je ervoor dat iedereen de missie en strategie van jouw afdeling onderschrijft? Hoe kom je van visie naar actie? Hoe zorg je ervoor dat je een plan niet onderin een bureaulade komt te liggen? Te vaak zijn er dikke en/of vage plannen die niet worden uitgevoerd, maar wel veel tijd kosten om te maken.
Kortom, hoe realiseer je een plan waarmee je zowel je eigen mensen als het management overtuigt? En dat daarna ook echt uitvoerbaar is? Dat is de inzet van deze masterclass!
OGSM: de erfenis van Peter Drucker
Met deze masterclass leert u hoe u een (business)plan maakt dat wél werkt. De methodiek waar we mee werken heet OGSM: Objective, Goals, Strategies, Measures*. Het is een plan op 1 A4 (ja, u leest het goed: 1 A4) wat leidt van visie naar actie. Het verbindt ambitieuze doelstellingen aan concrete activiteiten. De methodiek is wereldwijd bewezen effectief. NASA, Procter & Gamble en Coca-Cola zweren erbij.
Meteen aan de slag
Na deze masterclass ga je met je eigen plan, een boek en bergen inspiratie de deur uit. En....krijg je met je afdeling eindelijk de erkenning, waardering en resultaten die je verdient!