Marc van Eck

Marc van Eck
Volgend programma op 7 november Businessplan op 1A4 - Dit najaar 4 edities!

Marc van Eck is een kritische visionair. Hij is scherp en authentiek. Zijn bureau Business Openers is pionier op het gebied van Internal Branding en werkt voor organisaties als PwC, Ahold, ABN AMRO, Heineken en Unilever.

Voor de liefhebbers

Werkervaring
Marc van Eck is managing partner van Business Openers. Hij studeerde bedrijfseconomie in Groningen en werkte daarna 8 jaar in diverse marketingfuncties voor Procter & Gamble. Hierna heeft hij als strategie consultant gewerkt voor Bain & Company. Hij is initiatiefnemer en voorzitter van de Internal Groepering van het NIMA.

Eigen bureau: Business Openers
In 2001 heeft hij het strategisch marketing adviesbureau Business Openers opgericht. Business Openers helpt organisaties bij het veroveren van een unieke en authentieke positie in de markt met het merk als kompas. Het bureau is pionier op het gebied van Internal Branding en werkt voor organisaties als PwC, Ahold, ABN AMRO, Heineken, Unilever, Mexx, KPN maar ook voor organisaties in het publieke domein zoals de Politie, Belastingsdienst, Hogeschool INHOLLAND, Hogeschool Zuyd en de Consumentbond.

De merkwaarden van Marc en zijn bureau Business Openers zijn: smart, challenging, energizing, diepgaand en loyaal.

Spreker en auteur
Marc van Eck publiceert regelmatig en houdt veelvuldig lezingen over Internal Branding, is initiatiefnemer en voorzitter van de NIMA Internal Branding Vakgroep en tevens Register Marketeer. Boeken van zijn hand:

  • Internal branding in de praktijk: Het merk als kompas’
  • Het succes van internal branding: een sterk merk bouwen en onderhouden 
  • Businessplan op 1 A4
  • Bij Twijfel Doen


-- MARC VAN ECK IN DE MEDIA --

Het Financieele dagblad

'Durven kiezen met een businessplan op 1 A4'

Lees hier het interview 

Managementboek.nl
Marc van Eck: 'Cijfers zijn belangrijk, maar eerst komt het grote doel'.
Lees het interview hier.

Audio-fragment BNR Zaken Doen
Business Openers-collega Ellen Leenhouts over het OGSM-boek 'Businessplan op 1 A4'Beluister het fragment op het BNR

Testimonials

  • 9

    Het college 'Het merk als kompas' heeft mij een andere kant van marketing laten zien. Geweldig! Goed gebruik van voorbeelden, humor, met beide benen in de praktijk.

    Marion Schildkamp, Manager, Avelijn
  • 8.5

    Veel geleerd van Marc van Eck. Sprankelijk en energiegevend college. Bruikbare informatie, 'rond' verhaal.

    Marjolijn Gerbens, Academie, Antonius Ziekenhuis
  • 9

    Levendig, informatief en een goede balans tussen theorie en voorbeelden. Eindelijk begrijp ik het belang van 'marketing'! En onderschrijf het.

    Tineke Gierveld, Projectmanager, NVA Amersfoort
  • 8.5

    Het college geeft een bevestiging van mijn eigen drive. Waarbij ik vanuit een intrinsieke waarde en motivatie mijn werk uitdraag.

    Ria Sterkenburgh, Teamleider team ondersteuning WMO, Gemeente Emmen
"Leiderschap is weten wat je wilt en dat transformeren naar voordeel voor anderen” Remco Claassen (De essentie van leiderschap)