How to design better business

How to design better business

Tools voor business model innovatie, waarde propositie ontwerp en strategie

Deze 4 masterclasses zijn voor iedereen die business model innovatie, waarde propositie ontwerp en grafisch faciliteren wil inzetten in zijn of haar organisatie en strategie en innovatie begrijpelijk en visueel wil maken.

Type:
Masterclass
Prijs:
€ 3.480,00 (excl. BTW)
Datum:
Vier masterclasses van 30 maart t/m 24 mei 2016
Locatie:
Endemol Nederland BV, Amsterdam-Duivendrecht
Groepsarrangement:
Meer informatie aanvragen
Direct aanmelden Bekijk de brochure

Disrupt before you are disrupted’, dat is waar het tegenwoordig om gaat. Vandaag de dag worden bedrijven of ondernemers niet meer verrast door een nieuwe technologie, een nieuw product of dienst of concurrent.

Disruptie komt van organisaties die werken vanuit een heel ander business model. Hoe kunt u als organisatie disruptie voorblijven? En hoe kunt u betere resultaten behalen door de juiste visuele tools en design thinking technieken systematisch in te zetten?

Patrick van der Pijl beschrijft dit in zijn nieuwe boek ‘How to design better business’ dat in oktober 2016 verschijnt. Samen met zijn internationale team heeft hij wereldwijd meer dan 300 bedrijven en 400 start-ups geholpen met deze hands-on methode. Het boek gaat in op hoe je betere business bouwt in de markt van vandaag gebruikmakend van nieuw gereedschap, nieuwe vaardigheden en een nieuwe mindset. Deze 4 masterclasses behandelen de thema’s uit het te verschijnen boek.

Wat leert u?

  • U leert alles over de beproefde methode op het gebied van Business Model Generatie en Waarde Propositie Ontwerp.
  • In de masterclasses Visuele Meetings en Visualizing Change leert u dit gereedschap op een visuele manier toe te passen.
  • U krijgt handvatten en inspiratie om zelf met deze methodiek aan de slag te gaan in uw eigen organisatie.

Alle masterclasses zijn ook onafhankelijk van elkaar te volgen.

- Nieuw gereedschap voor strategie en innovatie

Maak strategie en innovatie begrijpelijk door visuele tools en design thinking technieken in te zetten. Tijdens deze masterclass combineren we het business model canvas met andere innovatie technieken en visuele tools, om tot een vernieuwende strategie en innovatief business model te komen waarmee uw organisatie in de toekomst succesvol is.

Dag 1 - 30 maart 2016
9.00: Denken als een designer: nieuwe tools, nieuwe vaardigheden, nieuwe mindset
11.00: Business Model Canvas: de 9 bouwstenen en het innovatieproces
13.30: Drivers van innovatie: context canvas, visie canvas en voorbeelden van inspirerende business modellen
15.30: Waarde Propositie Ontwerp: innoveren vanuit de klant
17.00: Wrap-up

Dag 2 - 31 maart 2016
9.00: Innoveer uw business model/4 technieken: Freshwatching, What-if vragen, Blue Ocean, epicenters
11.00: Design Sprint: zelf aan de slag met het innoveren van uw business model en het generen van opties
13.30: Storytelling: co-creatie en betrokkenheid, delen van uitkomsten
15.30: Valideer uw business model: testen, experimenteren, implementeren
17.00: Wrap-up


SPREKERS
: Patrick van der Pijl en Roland Wijnen
Inclusief het boek 'Business Model Generatie' van Alex Osterwalder

- Ontwikkel producten en diensten die klanten echt willen

Waarde Propositie Ontwerp helpt u om klanten systematisch te begrijpen en klantbehoeften op een simpele manier in kaart te brengen. Hoe voegt u waarde toe? Wat is ‘the job you get done’ voor uw klant? Tijdens deze masterclass leert u echt vanuit de klant te denken en gaat u aan de slag met de visuele templates en tools.

Programma 14 april 2016
9.00: Waarde Propositie Ontwerp begrijpen: concurrentie en klantbehoeften in kaart
11.00: Waarde Propositie ontwerpen: prototypes maken, ad-libs, prioriteiten, link Business Model Canvas
13.30: Valideren & Testen: case-study ‘van producten naar services’
15.30: Zelf aan de slag: werken met uw eigen case
17.00: Wrap-up

Deze masterclass laat u echt in de schoenen van uw klant staan. Een mooie vervolg-masterclass als u eerder bij ons de masterclass Business Model Innovatie heeft gevolgd.


SPREKERS: Patrick van der Pijl en Roland Wijnen
Inclusief het boek 'Waarde Propositie Ontwerp' van Alex Osterwalder

- Leer visueel denken & werken

Visueel werken & denken helpt u om sneller te werken en de ‘bigger picture’ te zien. Het maakt uw idee sneller concreet en zorgt voor betrokkenheid en een gemeenschappelijke taal. Tijdens deze masterclass leert u stiften te hanteren, bouwt u uw eigen ‘icon & template library’ en gaat u aan de slag met lege flipvellen en geeltjes.

Programma 12 mei 2016
9.00: De kracht van visueel werken & denken: sneller en overzichtelijker
11.00: Eenvoudige manieren om te beginnen: grafisch alfabet en icoontjes
13.30: Strategische sessies faciliteren: het gebruik van metaforen en templates
15.30: Zelf aan de slag: toepassen op uw eigen project
17.00: Wrap-up

In deze masterclass leert u om uw complexe gedachten, business modellen en strategieën om te zetten in een voor iedereen begrijpelijke gemeenschappelijke taal.


SPREKERS: Patrick van der Pijl en Roland Wijnen
Inclusief het boek 'Visuele meetings' van David Sibbet

- Visual Leadership & Organization Change

Op 24 mei komt David Sibbet, oprichter van The Grove San Francisco en de expert op het gebied van grafisch faciliteren, naar Nederland. Tijdens zijn masterclass verdiept u zich in vaardigheden op het gebied van grafisch faciliteren en werkt u aan visueel leiderschap, de zeven essentiele tools, uw eigen visuele IQ en tools voor visuele leiders.

Programma  24 mei 2016
9.00: New Tools for Visioning, Management & Organization Change: The Seven Essential Tools
11.00: Powerful tools for Visual Leaders: metaphors and models, graphic templates
13.30: Graphic Facilitation: visualize process designs and use large storymap murals to keep people focused and confident during large scale change
15.30: Develop your own Visual IQ: work on your own challenge
17.00: Wrap-up

Al bekend met grafisch faciliteren? Of al eerder de masterclass Visuele Meetings gevolgd? Dan is deze masterclass voor gevorderden iets voor u en een unieke kans om met David Sibbet te werken.

SPREKER: David Sibbet (Engels)
Inclusief het boek 'Visual Leaders' van Alex Osterwalder

calendar Zet dit programma in uw agenda!

• Alle masterclasses zijn onafhankelijk of in combinatie te volgen. 
• Wacht niet te lang met inschrijven, er zijn maximaal 30 plaatsen beschikbaar per masterclass
    (uitgezonderd Visualizing change met David Sibbet)

Direct aanmeldenBekijk de brochure

Gratis voor deelnemers
Alle deelnemers ontvangen het in oktober 2016 te verschijnen boek 'How to design better business' van Patrick van der Pijl. Daarnaast ontvangt u per masterclass het bijbehorende boek geschreven door Alex Osterwalder of David Sibbet. Hieronder vindt het overzicht van de boeken voor de deelnemers.

Tip: download gratis de boekpreviews van Business Model Generatie en Waarde Propositie Ontwerp.

Verdieping
Neemt u niet deel aan alle masterclasses, maar bent u wel geïnteresseerd in de boeken van de andere masterclasses? Geen probleem. Op het aanmeldformulier kunt u aangeven welke boeken u extra wilt bestellen.

Patrick van der Pijl

How to design better business (voor iedere deelnemer)

Patrick van der Pijl

De spelregels van het zakendoen zijn veranderd. Turbulentie in bijna elke markt is groot, nieuwe toetreders komen uit onverwachte hoek. De levensduur van business modellen wordt daarnaast steeds korter. Om in de toekomst succesvol te blijven is ander gereedschap, andere vaardigheden en een andere manier van denken nodig. Dit boek verschijnt in oktober 2016. 

Alex Osterwalder

Business Model Generatie (gratis bij masterclass 30 & 31 maart)

Alex Osterwalder

Hoe kunt u gedateerde business modellen onderzoeken, ter discussie stellen en transformeren? Hoe kunt u visionaire ideeën omvormen tot veranderende businessmodellen die het establishment uitdagen - of verjongen als uzelf die gevestigde orde bent. Dit boek geeft de antwoorden. (Winkelwaarde: €45,-.)

Waarde Propositie Ontwerp (gratis bij masterclass op 14 april)

Alexander Osterwalder, Yves Pigneur

Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen. (Winkelwaarde: €37,-)

Visuele Meetings (gratis bij masterclass op 12 mei)

David Sibbet

Visuele Meetings verklaart hoe iedereen krachtige visuele hulpmiddelen kan implementeren. Dit dynamische en rijk geïllustreerde boek geeft vergaderingvoorzitters, presentatoren en consultants een hoop enerverende trucs en ‘tools’. (Winkelwaarde: €44,50)

Visual Leaders (gratis bij masterclass op 24 mei)

David Sibbet

This book shows how leaders and managers can take full advantage of the visualization revolution. Use visual meeting and team methodologies to support visioning and strategy formation, planning, implementation, and organization change. (Winkelwaarde: €30,99)

Patrick van der Pijl

Patrick van der Pijl

Functie:
CEO en Strategy Designer
Bedrijf:
Business Models Inc.

Patrick helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model.

Roland Wijnen

Roland Wijnen

Functie:
Strategy Designer
Bedrijf:
Busines Models Inc.

Roland Wijnen maakt strategie en business model innovatie begrijpelijk, concreet en actiegericht.

David Sibbet

Functie:
Oprichter
Bedrijf:
The Grove Consultants International

David Sibbet is dé expert in grafisch faciliteren en visueel denken voor groepen. Hij is auteur van o.a. Visuele Meetings en Visuals Leaders.

Locatie
De masterclasses vinden plaats bij Business Models Inc.:

Endemol Studios
MediArena 2
1114 BC Amsterdam-Duivendrecht (routebeschrijving)
Telefoon +31 20 505 06 00 

Maximum groepsgrootte
Vanwege het intensieve en interactieve karakter kunnen er per masterclass maximaal 30 personen deelnemen. Uitzondering: bij de masterclass van David Sibbet (24 mei 2016) geldt geen maximum aantal deelnemers.

Investering
Deze leerzame reeks van 4 masterclasses vragen uiteraard een investering in tijd, geld energie.
• De masterclass BMI kost € 1595,-, de overige masterclasses € 795,-. Alle masterclasses zijn los of in combinatie te volgen.
• Wanneer u zich inschrijft voor 4 masterclasses betaalt u € 3.480,-. Uw voordeel is bij deze keuze € 500,-

Bij alle prijzen zijn inbegrepen: Koffie, thee, maaltijden, documentatie en het bijbehorende boek. Het uitgebreide boekenpakket is niet bij de prijs inbegrepen. U kunt het boekenpakket apart bestellen op het aanmeldformulier.

Deelnamecertificaat
Deelnemers aan de masterclasses ontvangen een deelnemerscertificaat.

PE-uren
Deze 4 masterclasses leveren u 30 PE-uren (6 uren per dag, 5 dagen in totaal) op.


Nieuwsbrief
Wilt u per e-mail op de hoogte gehouden worden van onze programma’s? Meld u dan aan voor onze nieuwsbrief via www.focusconferences.nl/nieuwsbrief.

Contact
Heeft u vragen? Wij zijn bereikbaar via telefoon en e-mail. Telefoon: 020-3059159, Ria van der Holst. Email: [email protected]

Deelnemers van dit programma bekeken ook:

  • Scenarioplanning

    Toekomstscenario’s als tool voor strategische besluitvorming

    Masterclass op 16 & 17 maart 2016

    Meer informatie
  • Business Model Innovatie

    Nieuw gereedschap voor strategie en innovatie

    Masterclass op 30 & 31 maart 2016

    Meer informatie
  • Waarde Propositie Ontwerp

    Ontwikkel producten en diensten die klanten echt willen

    Masterclass op 14 april 2016

    Meer informatie
"Als je een hek om mensen heen zet, krijg je schapen." Mathieu Weggeman (leiderschapsexpert)