Ontwikkel producten en diensten die klanten echt willen
Welke waarde wilt u creëren voor uw klant? Ontwikkelt u producten en diensten die uw klanten echt willen? Deze masterclass laat u echt in de schoenen van uw klant staan. Tip: deze masterclass kan ook gevolgd worden als onderdeel van de reeks 'How to design better business'.
Waarde Propositie Ontwerp helpt u om klanten systematisch te begrijpen en klantbehoeften op een simpele manier in kaart te brengen. Hoe voegt u waarde toe? Wat is ‘the job you get done’ voor uw klant? Tijdens deze masterclass leert u echt vanuit de klant te denken en gaat u aan de slag met de visuele templates en tools.
Deze masterclass laat u echt in de schoenen van uw klant staan. Een mooie vervolg-masterclass als u eerder bij ons de masterclass Business Model Innovatie heeft gevolgd. Naar het programma >
- Vier unieke masterclasses voor 'designing better business' -
Deze masterclass kan apart gevolgd worden of als onderdeel van de reeks 'How to design better business'. Deze masterclasses zijn voor iedereen die business model innovatie, waarde propostie ontwerp en grafisch faciliteren wil inzetten in zijn of haar organisatie en strategie visueel wil maken. Deze masterclasses worden georganiseerd in samenwerking met Patrick van der Pijl van Business Models Inc.
PROGRAMMA (max. 30 deelnemers)
09.00 Waarde Propositie Ontwerp begrijpen: concurrentie en klantbehoeften in kaart
11.00 Waarde Propositie ontwerpen: prototypes maken, ad-libs, prioriteiten, link Business
Model Canvas
13.30 Valideren & Testen: case-study ‘van producten naar services’
15.30 Zelf aan de slag: werken met uw eigen case
17.00 Wrap-up
Patrick helpt organisaties met het ontwikkelen van een nieuwe strategie door het analyseren en innoveren van hun business model.
Roland Wijnen maakt strategie en business model innovatie begrijpelijk, concreet en actiegericht.
Voor iedere deelnemer
Deze masterclass is gebaseerd op het boek Waarde Propositie Ontwerp van Alex Osterwalder. Bij de masterclass ontvangt u dit boek, t.w.v. € 37,-. Bovendien ontvangt u het in oktober 2016 te verschijnen boek 'How to design better business' van Patrick van der Pijl.
Tip: download hier gratis de boekpreview van 'Waarde Propositie Ontwerp' (33 pagina's).
Het ontwikkelen van producten en diensten die klanten ook echt willen begint met het ontwerpen van krachtige waardeproposities. De belangrijkste tool hiervoor is het Waardepropositie Canvas. Dit canvas maakt waardeproposities zichtbaar en tastbaar, waardoor het gemakkelijker wordt ze te bespreken, te managen én door te ontwikkelen. (Winkelwaarde: €37,-)
De spelregels van het zakendoen zijn veranderd. Turbulentie in bijna elke markt is groot, nieuwe toetreders komen uit onverwachte hoek. De levensduur van business modellen wordt daarnaast steeds korter. Om in de toekomst succesvol te blijven is ander gereedschap, andere vaardigheden en een andere manier van denken nodig. Dit boek verschijnt in oktober 2016.
Locatie
De masterclass vindt plaats bij Business Models Inc.:
Endemol Studios
MediArena 2
1114 BC Amsterdam-Duivendrecht (routebeschrijving)
Telefoon +31 20 505 06 00
Investering
Deze masterclass (max. 30 deelnemers) kan apart gevolgd worden of als onderdeel van de reeks 'How to design better business'. Deze leerzame reeks van 4 masterclasses vragen uiteraard een investering in tijd, geld energie.
• De masterclass BMI kost € 1595,-, de overige masterclasses € 795,- (waaronder Waarde Propositie Ontwerp). Alle masterclasses zijn los of in combinatie te volgen.
• Wanneer u zich inschrijft voor 4 masterclasses betaalt u € 3.480,-. Uw voordeel is bij deze keuze € 500,-
Bij alle prijzen zijn inbegrepen: Koffie, thee, maaltijden, documentatie en het bijbehorende boek.
Deelnamecertificaat
U ontvangt bij deelneme een deelnemerscertificaat.
PE-uren
Deze masterclass levert u 6 PE-uren per dag op. Volgt u de gehele reeks, dan ontvangt u 24 PE-uren.
Contact
Heeft u vragen? Wij zijn bereikbaar via telefoon en e-mail. Telefoon: 020-3059159, Ria van der Holst. Email: [email protected].
Toekomstscenario’s als tool voor strategische besluitvorming
Masterclass op 16 & 17 maart 2016
Meer informatieNieuw gereedschap voor strategie en innovatie
Masterclass op 30 & 31 maart 2016
Meer informatieTools voor business model innovatie, waarde propositie ontwerp en strategie
Vier masterclasses van 30 maart t/m 24 mei 2016
Meer informatieMeld u aan voor de nieuwsbrief en u ontvangt niet alleen informatie over onze programma’s, maar ook artikelen, video’s en meer! Meld u nu aan: