Flexibel organiseren, samenwerken en innoveren in de netwerkeconomie
Ontdek waar de knelpunten in uw organisatie zitten en met welke methodieken u de processen weer stroomlijnt. In 9 colleges krijgt u inzicht in lean management, horizontaal organiseren en samenwerken, proces-innovatie en Operational Excellence via Lean Six Sigma.
Welke (netwerk-)organisatie kan het zich permitteren om niet bezig te zijn met verbeteren en vernieuwen?
Processen vormen de schakel tussen de resultaten in uw organisatie en zijn een belangrijke sleutel op weg naar verbeteringen. Of u nu uw productiviteit wilt verhogen, flexibeler wilt opereren of initiatieven succesvoller wilt aanpakken. Verbeteren begint bij het vermogen om de juiste processen te identificeren en aan te sturen.
• Wat zijn de vitale processen in uw organisatie?
• Welke factoren dragen bij aan het succes van uw organisatie?
• Hoe maakt u deze processen flexibel, zodat uw organisatie kan inspelen op een dynamische omgeving?
• Welke technieken en hulpmiddelen helpen u processen te structureren en optimaliseren?
• Hoe verbindt u processen over de organisatiegrenzen heen?
• Welke rol spelen de klant en medewerkers bij het managen van uw processen?
• Hoe verandert de rol van de procesmanager in de huidige netwerkeconomie?
Deze kernvragen komen uitgebreid aan bod in de collegereeks ‘Management van processen’. Ontdek waar de knelpunten in uw organisatie zitten en met welke methodieken u de processen weer stroomlijnt. In 9 colleges krijgt u onder andere inzicht in Lean management, horizontaal organiseren en samenwerken, procesinnovatie, Operational Excellence via Lean Six Sigma en uw toegevoegde waarde als ‘procesverbinder’. Maak uw organisatie wendbaar voor de toekomst!
Sterke reeks. De colleges hebben mijn blik verruimd en bieden veel toegevoegde waarde.
- Frans Bosch, Thales NederlandVeel afwisseling, maar toch samenhang tussen de colleges. Heel veel geleerd, doordat je overal wat uit haalt.
- Jolanda Peters, Laser NederlandHeerlijke ontdekkings- en bevestigingsreis.
- Dennis Overweg, AllianderZet dit programma in uw agenda!
1) Deze colleges vinden plaats op de dinsdag, van 15.30 uur tot ongeveer 18.30 uur.
2) Op 28 april en 5 mei zijn er géén colleges vanwege de vakantieperiode!
Wierdsma is auteur van onder andere de volgende boeken: 'Co-creatie van verandering' en 'Lerend organiseren'.
Stephan is een veelgevraagd spreker op marketing- en Customer Experience Management-congressen. Ook geeft hij les aan diverse postdoctorale opleidingen van de Rijksuniversiteit Groningen.
Menno Lanting is de auteur van de bestseller ‘Connect!’ (Managementboek van het jaar 2011) is gespecialiseerd in Social Media in combinatie met leiderschap, strategie en innovatie.
Marcel van Assen is ook partner bij OpX-Consultants BV, een advies-organisatie gericht op het ontwikkelen en realiseren van excellente operationele organisaties
Wilfrid helpt bestuurders, managers en professionals bij hun samenwerkingsstrategie. Ook ondersteunt hij bij het vorm en inhoud geven van samenwerkingsverbanden.
Ronald Does schreef diverse boeken, publiceerde meer dan 100 artikelen en is lid van the International Academy for Quality
Aty Boers is als organisatiedeskundige en informatiemanager al twintig jaar betrokken bij grote verandertrajecten op het raak vlak van business en ICT.
Drs. Wouter ten Have is tevens werkzaam aan de Vrije Universiteit Amsterdam, post graduate opleiding Verandermanagement.
Hardjono werd als eerste Nederlander gevraagd voor de prestigieuze International Academy of Quality en hij adviseerde de minister van Economische Zaken over de manier waarop in Nederland meer aandacht kon worden gecreëerd voor kwaliteit.
Alle sprekers in deze reeks schreven of gebruiken een boek dat relevant is voor het college dat u bijwoont. Op het aanmeldingsformulier kunt u aangeven of u de boeken wilt bestellen. Wanneer u besluit de boeken aan te schaffen, krijgt u de boekenset uitgereikt bij het eerste college. De investering voor de volgende 9 boeken (tevens winkelwaarde) bedraagt in totaal: € 310,70 (exclusief 6% BTW).
Voor managers die werk willen maken van prestatieverbetering is horizontaal organiseren het devies; het tegelijkertijd en in samenhang vormgeven van procesgericht denken, construeren, besturen en samenwerken in de organisatie.
Klanten die zó enthousiast zijn over een organisatie dat ze er bij wijze van spreken een tatoeage van zouden willen laten zetten?! Zo’n organisatie is een Klantheld! Klanthelden zijn 9+ ervaringen, serviceprocessen, medewerkers, teams of zelfs complete organisaties die klanten emotioneel 'raken'.
Het gaat er niet om wat u wel of niet doet met alle nieuwe technieken; het gaat erom of u voldoende flexibel en open bent om in deze veranderende wereld een bijdrage te blijven leveren. In 'Olietankers en speedboten' schetst Menno Lanting een beeld van de nabije toekomst aan de hand van de expertise van vele internationale professionals en ondernemers.
Dit boek is bedoeld voor iedere organisatie waarvoor doelmatigheid en doeltreffendheid van belang is: voor zowel productiebedrijven als dienstverlenende organisaties. Het biedt managers én adviseurs handvatten voor het invoeren en realiseren van Lean.
Six Sigma... Een tamelijk nieuw programma voor kwaliteitsmanagement dat alle bedrijfsprocessen naar een hoger niveau tilt. De auteurs van deze uitgave hebben zowel (inter)nationaal uitgebreid ervaring opgedaan met Six Sigma in de praktijk. In deze uitgave geven zij in begrijpelijke taal weer welke fasen een organisatie heeft te doorlopen en welke stappen in elk van die fasen gezet dienen te worden.
Het aangaan van samenwerkingsrelaties tussen organisaties blijkt in de praktijk niet eenvoudig te zijn. Als u als bestuurder, toezichthouder of adviseur een rol speelt in een samenwerkingsverband blijken er heel andere regels en logica aan de orde te zijn. Dit boek helpt om deze regels en logica te doorzien.
Door de praktijkvoorbeelden, modellen en checklists biedt dit boek inzichten en gereedschappen waarmee meer en minder ervaren managers en procesprofessionals uit de voeten kunnen. Hiermee krijgen zij concrete handvatten aangereikt om procesgericht werken in de praktijk toe te passen.
Dit boek combineert praktijkervaring met eigen wetenschappelijk onderzoek en inzichten op het gebied van psychologie, organisatiekunde, leiderschap, sociologie, strategisch management en economie om veranderkracht tot leven te brengen.
Hoe leren organisaties en wat maakt een organisatie lerend? Deze bestseller biedt een samenhangend, lerend perspectief op organiseren en leidinggeven. Een nieuw paradigma, waarin het gaat om ordening, beheersing en controle; op 'meer en beter van hetzelfde'.
Welke organisatie kan het zich permitteren om níet bezig te zijn met verbeteren? Verbetering is noodzakelijk. Ongemerkt gaan we vaak al snel op in de waan van de dag. Dat kan beter.
Neem – hooguit één minuut – de tijd voor reflectie, en noteer voor uzelf hoe vaak u met ‘Ja’ antwoordt op de volgende stellingen:
Confronterend? Eén keer ‘Ja’ noteren geeft al voldoende aanleiding om u eens serieus te verdiepen in de wereld van verbetermogelijkheden. Deze collegereeks helpt u daarbij!
Bedrijfsabonnement
Door een abonnement te nemen op de reeks van 9 colleges heeft u de unieke mogelijkheid kennis te maken met de originele en innovatieve visies van verschillende hoogleraren, managers alsook adviseurs.
U kunt zich alleen inschrijven voor de gehele collegereeks. Een selectie maken is niet mogelijk. Het is wel mogelijk verschillende collega’s (of relaties) deel te laten nemen. Op die manier neemt u een bedrijfsabonnement en stelt u ook uw collega’s in de gelegenheid kennis te nemen van de boeiende theorieën en praktische toepassingen van deze inspirerende sprekers.
Tijd en locatie
Deze colleges vinden plaats op de dinsdag, beginnen om 15.30 uur en duren tot ongeveer 18.30 uur. De reeks vindt plaats in een collegezaal van Nyenrode Business Universiteit, Straatweg 25 te Breukelen. De exacte locatie en routebeschrijving ontvangt u bij uw bevestiging.
Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze reeks, gaat u akkoord met hier vermelde aanmeldingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving. Aanmelden voor één of enkele colleges is in principe niet mogelijk. Wel kunt u iemand in uw plaats laten deelnemen.
Investering
De investering voor deelname aan de cyclus van 9 colleges, inclusief documentatie, deelnamecertificaat, koffie/thee en lichte maaltijden, bedraagt € 2.695,- (exclusief 19% BTW) per persoon.
PE-uren (NBA)
Deze masterclass is goed voor 23 PE-uren.
Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annuleren is helaas niet mogelijk.
Deelnamecertificaat
Deelnemers die de gehele reeks bijwonen, ontvangen na afloop een deelnamecertificaat.
Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leontine Born, Programma Manager ([email protected] of 020-30 59 162) of Office Manager Ria van der Holst ([email protected] of 020-30 59 171).
Groepsarrangementen
Speciaal voor organisaties die met meerdere personen willen deelnemen, is er voor deze bijeenkomst een groepsarrangement ontwikkeld. Hiervoor kunt u contact opnemen met Jeroen van der Woude ([email protected] of 020-30 59 156).
Routebeschrijving
Met eigen vervoer
Universiteit Nijenrode is te bereiken via de afslag ‘Breukelen’ op de A2 Volg de borden Breukelen, bij de rotonde slaat u rechtsaf. De weg voert over het kanaal. Bij de tweede rotonde slaat u weer rechtsaf. U volgt de borden ‘Nijenrode’. Volg deze weg over een afstand van 800 meter, totdat u het kasteel Nijenrode aan uw rechterhand ziet. U kunt het terrein via de toegangspoort oprijden.
In geval van drukte op de A2, vanuit Utrecht richting Amsterdam, kunt u ook de afslag Maarssen nemen, N230. U neemt vervolgens de tweede afslag 'Maarssendorp/Industrieterrein Straatweg'. Volg de weg richting 'Industrieterrein/Straatweg', tweemaal rechts. Bij de stoplichten op de T-splitsing gaat u rechtsaf, de Amsterdamse Straatweg op. U rijdt deze door Maarssen richting Breukelen, totdat u links het kasteel ziet liggen. Voordat u het kasteel bereikt kunt u door het poortgebouw naar binnen waar u zich kunt melden.
Met openbaar vervoer
Van Utrecht Centraal Station neemt u de bus (‘streekbus’) 120 of 124. De bussen vertrekken elk kwartier. De bus stop recht voor het kasteel. U kunt ook de trein vanaf Amsterdam of Utrecht naar Breukelen nemen. Vanaf het station kunt u een taxi nemen via Breukelen Taxi Service, telefoon: +31 (0)346-251052.
Theaterseminar over de toekomst van de zorg
Seminar op 19 maart 2015
Meer informatieNieuw gereedschap voor strategie en innovatie
Masterclass op 24 & 25 maart 2015
Meer informatieSterk naar de toekomst
Collegereeks van 26 maart t/m 28 mei 2015
Meer informatieMeld u aan voor de nieuwsbrief en u ontvangt niet alleen informatie over onze programma’s, maar ook artikelen, video’s en meer! Meld u nu aan: