Vooruitgang vraagt om slim vernieuwen
Succesvolle organisaties bestaan bij de gratie van groei: nieuwe zakelijke kansen pakken, meer omzet genereren en het toekomstig bestaansrecht garanderen. Maar hoe realiseert u met Innovatie & New Business Development serieuze vooruitgang? Leer het in deze 8 colleges!
Groei kunt u op veel manieren invullen maar de inzet is altijd: vernieuwing, innovatie. Van producten, diensten, markten en doelgroepen, van business modellen of marketing. Van economische, sociale of ecologische waarde. Zonder innovatie geen vooruitgang.
Wat doet uw organisatie al op innovatiegebied? Welk potentieel is nog ongebruikt?
En welke kansen laat u liggen voor verdere groei?
U doet dit allemaal voor de gunst van de klant. Zonder klanten geen inkomsten. Zonder new business development en innovatie geen nieuwe klanten. Deze collegereeks leert u hoe u met innovatie het (continue) gevecht om de klant succesvol aangaat.
Philips creëert nieuwe technologische groeikansen door innovatieve lean startups aan zich te committeren. KPN heeft 35 miljoen euro opzij gezet om via dochter KPN Ventures innovatieve IT-bedrijven te steunen. Sanoma opent deuren naar nieuwe diensten door gebruik te maken van co-creatie met nieuwe generaties in de markt. Maar ook in organisaties zèlf is op alle niveaus veel kennis en creativiteit aanwezig – helaas vaak onbenut. Tijdens deze reeks krijgt u de benodigde handvatten en inspiratie om zelf New Business Development effectief in te zetten.
In 8 colleges krijgt u van vooraanstaande experts antwoord op vragen als:
• Welke condities gelden voor kansrijke groei en het ontwikkelen van nieuwe business?
• Hoe kunnen nieuwe technologieën worden ingezet als aanjager van innovatie?
• Hoe vergroot u het innovatievermogen van uw organisatie, teams en medewerkers?
• Op welke wijze draagt sociale innovatie bij aan beter presterende organisaties?
• Welk business model innovatie traject is van toepassing op uw organisatie?
Deze colleges zijn voor iedereen die verantwoordelijk is voor vernieuwing van de organisatie, producten, diensten, markten of businessmodellen. Deze verantwoordelijkheid ligt bijvoorbeeld bij de ondernemer, algemeen directeur, businessdeveloper, innovatiemanager, adviseur of lijnmanager.
calendar Zet dit programma in uw agenda!
"Deze collegereeks vond ik buitengewoon interessant en boeiend. Over de gehele linie vond ik deze sessies van een hoge kwaliteit en zal ik ze zeker bij collega’s en vrienden aanbevelen." (8,5)
Mr. drs. Sander van de Haar, Marketing Operations Manager, 3M Healthcare Benelux
Het is zijn missie om organisaties slimmer, innovatiever en ondernemender te maken.
Eigenaar van MeetingMoreMinds, een netwerkorganisatie ter bevordering van ontwikkeling en innovatieversnelling in een netwerk-setting.
Danny Mekić richtte op 15-jarige leeftijd zijn eerste internetbedrijf op. In 2009 werd hij uitgeroepen tot meest succesvolle jonge ondernemer.
Wietze van der Aa is bovendien associate professor Entrepreneurship & Innovatie bij Amsterdam Business School UvA
Dr. ir. Roland Wijnen maakt strategie en business model innovatie begrijpelijk, concreet en actiegericht.
Met een uitgebreid pallet aan confronterende inzichten maakt de Belgische Jef Staes niet alleen duidelijk waar managers in de fout gaan, maar hij biedt ook oplossingen aan om organisaties te transformeren naar innovatieve netwerkorganisaties.
Prof. dr. Jan Walburg bestudeert de condities waaronder mensen tot ontwikkeling en bloei komen in bedrijven, op school en in de gemeenschap.
Van Belleghem is de auteur van 'de Conversation Company' en 'de Conversation Manager' (winnaar PIM-literatuurprijs 2010 en meer dan 23.000 exemplaren verkocht).
Bij de collegereeks bieden wij optioneel een boekenpakket aan dat aansluit bij de colleges. Wanneer u besluit het boekenpakket aan te schaffen, reiken wij u de boeken uit bij het eerste college dat op Nyenrode Business Universiteit plaats vindt. De kosten voor de volgende 7 boeken (tevens winkelwaarde) bedragen in totaal €190,23. De prijs is exclusief 6% BTW en onder voorbehoud van wijzigingen door de uitgever.
Hoe kunt u gedateerde business modellen onderzoeken, ter discussie stellen en transformeren? Hoe kunt u visionaire ideeën omvormen tot veranderende businessmodellen die het establishment uitdagen - of verjongen als uzelf die gevestigde orde bent. Dit boek geeft de antwoorden.
Hoe creëert u een omgeving waarin nieuwe ideeën zich makkelijker doorzetten en vermenigvuldigen? Hoe verhoogt u het innovatievermogen van uw organisatie, teams en medewerkers? Wat wurgt het creatief ondernemerschap in een organisatie? Dit boek geeft een indringend antwoord op deze uitdagende vragen waarmee managers worstelen.
Gary Hamel beschrijft waar het nieuwe management moet beginnen. Hij identificeert vijf aandachtspunten: waarden, innovatie, aanpassingsvermogen, passie en ideologie.
Hoe opereren leiders in netwerkorganisaties? Annemieke Roobeek: "De leider moet goed kunnen verbinden, moet goed weten wat speelt binnen en buiten het bedrijf. Hij heeft dus een heel inhoudelijke rol."
Een digitale klantenrelatie is noodzakelijk om als bedrijf te overleven, maar het is niet genoeg: Digitalisering zal op termijn een commodity zijn. Het verschil zal op dat moment opnieuw gemaakt worden door de menselijke toets. Vandaar de noodzaak om bij het bepalen van een digitale strategie de menselijke factor niet uit het oog te verliezen en zelfs prominent mee te nemen.
Het boek Positieve gezondheid geeft aan hoe er in de gehele levensloop kansen zijn om gezondheid te bevorderen, hoe ongelijkheid op het gebied van gezondheid voorkomen kan worden en wat dat betekent voor het beleid op scholen, bedrijven en gemeentes.
Om de huidige en toekomstige problemen en kansen te adresseren zijn nieuwe oplossingen nodig. Zo’n nieuwe oplossing is combinatorische innovatie, ofwel het bijeenbrengen van de kennis, de vaardigheden en de creativiteit die in verschillende omgevingen en bij verschillende partijen aanwezig zijn. Combineren, trial and error, leren en vernieuwen.
Tijden
Deze colleges vinden plaats van 1 november 2016 tot en met 20 december 2017. Ze beginnen om 15.30 uur en duren tot ongeveer 18.30 uur. Het tweede college – op 8 november 2016 – heeft een gewijzigde tijd: start is om 16.00 uur en eindtijd om 19.00 uur.
Locatie
Nyenrode Business Universiteit
Straatweg 25
3621 BG Breukelen (routebeschrijving)
De exacte locatie en routebeschrijving ontvangt u bij uw bevestiging.
Aanmelden
Na aanmelding ontvangt u van ons een bevestiging en een factuur. Door u aan te melden voor deze reeks, gaat u akkoord met de hier vermelde aanmeldingsvoorwaarden. Een week voor aanvang sturen wij u een herinnering en een routebeschrijving. Aanmelden voor één of enkele colleges is in principe niet mogelijk. Wel kunt u iemand in uw plaats laten deelnemen.
Investering
De investering voor deelname aan de cyclus van 8 colleges, inclusief documentatie, deelnamecertificaat, koffie/thee en lichte maaltijden, bedraagt € 2395,- (exclusief BTW) per persoon.
Bedrijfsabonnement
Door een bedrijfsabonnement te nemen op deze collegereeks hebben u en uw collega’s de gelegenheid afwisselend een college bij te wonen. Enige tijd voor aanvang van de reeks nemen wij contact met u op in verband met de precieze namen en functies van uw deelnemende collega’s en de data waarop u en zij een college zullen bijwonen.
Verhindering
Indien u onverwacht verhinderd bent, kunt u zich, mits tijdig aan ons doorgegeven, altijd laten vervangen. Annuleren is helaas niet mogelijk.
Deelnamecertificaat
Deelnemers die de gehele reeks bijwonen, ontvangen na afloop een deelnamecertificaat.
Informatie
Voor meer informatie kunt u contact opnemen met Leontine Born, Programma Manager ([email protected] of 020-3059162) of Office Manager Ria van der Holst ([email protected] of 020-3059171).
Groepsarrangementen
Speciaal voor organisaties die met meerdere personen willen deelnemen, is er voor deze bijeenkomst een groepsarrangement ontwikkeld. Hiervoor kunt u contact opnemen met Jeroen van der Woude ([email protected] of 020-3059156).
PE-uren
Deze bijeenkomst levert u 20 PE-uren op.
Stroomlijn uw strategisch plan in 4 heldere stappen
Masterclass op 27 september 2016
Meer informatieSamen bouwen aan kansrijke ketens en partnerships
Collegereeks van 27 september t/m 6 december 2016 (9 colleges)
Meer informatieNieuw gereedschap voor strategie en innovatie
Masterclass op 4 & 5 oktober 2016
Meer informatieMeld u aan voor de nieuwsbrief en u ontvangt niet alleen informatie over onze programma’s, maar ook artikelen, video’s en meer! Meld u nu aan: